اقتصادی 08:30 - 06 خرداد 1401
تعرفه خدمات مهندسی در سال 1401 نسبت به سال گذشته افزایش میانگین 42.5 درصدی داشته است.

فارس من| افزایش تعرفه خدمات مهندسی در سال 1401

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تعرفه سال جاری خدمات مهندسی با افزایش میانگین 42.5 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. این افزایش در سامانه جامع سازمان نظام مهندسی اعمال شد و طبیعی است برای همه پرونده‌های جاری مناطق 22 گانه شهرداری تهران، فیش‌های بدهی تحت عنوان «مابه تفاوت» صادر می‌شود.

بر این اساس، برای آن دسته از پرونده‌هایی که تاکنون پروانه ساختمان صادر نشده است، چنانچه فرآیند معرفی ناظر توسط سازمان انجام نشده باشد، مادامی‌که مبلغ مابه تفاوت فیش‌های موردنظر پرداخت نشود، سامانه جامع، همچنان قابلیت معرفی ناظر را نخواهد داشت.

همچنین، مبالغ پرداختی قبلی از بابت حق‌الزحمه نظارت و حق‌الزحمه صدور شناسنامه فنی ملکی که علی‌القاعده با تعرفه 1400 توسط مالک پرداخت شده، به‌صورت علی‌الحساب تلقی می‌شود و مالک مکلف است مابه تفاوت افزایشِ تعرفه را برای هر دو فیش موصوف تسویه کند.

برای آن دسته از پرونده‌هایی که پروانه ساختمان برای آنها صادر شده باشد، پرداخت قبوض مابه تفاوت 1401، به معنای تسویه حق‌الزحمه ناظران پرونده تا پایان سال جاری خواهد بود.

بدیهی است در سالگرد تمدید قرارداد نظارت در طول سال حق‌الزحمه مجددی از مالک دریافت نخواهد شد.

لازم به ذکر است، در صورتی که تا پایان سال جاری تعرفه خدمات مهندسی افزایش مجددی داشته باشد، به میزان افزایش تعرفه مورداشاره، از مالک مبلغ مجددی دریافت خواهد شد.

بنابراین گزارش آخرین شیوه پرداخت حق الزحمه به شرح زیر است:

صدور پروانه ساختمان                 50 درصد

اتمام عملیات فونداسیون              10 درصد

اتمام اسکلت (سقف آخر)             10 درصد

اتمام عملیات سفت کاری              10 درصد

اتمام عملیات نازک کاری                10درصد

اتمام عملیات ساختمان (گزارش پایان کار)         10درصد

به گزارش فارس، مخاطبان سامانه «فارس‌ من» در قالب ثبت پویشی با عنوان « درخواست تطابق حداقلی تعرفه خدمات مهندسی با هزینه‌های ساخت‌و‌ساز» خواستار افزایش تعرفه خدمات مهندسی شده بودند.

انتهای پیام/


11574661
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل کامل کاغذ را از کروکی‌ها تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است