اجتماعی 16:36 - 21 مهر 1394
دبیر علمی اولین سمینار فیزیوتراپی ورزشی:
دبیر علمی اولین سمینار فیزیوتراپی ورزشی،‌ گفت: بیشترین صدماتی که ورزشکاران در میادین ورزشی به آن دچار می‌شوند پارگی رباط صلیبی قدامی یا ACL است که شیوع بالایی به ویژه در ایران دارد.

پارگی رباط صلیبی مهمترین آسیب‌ ورزشی در ورزشکاران/ 7 بازی و 4 قربانی از لیگ برتر

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، پارگی رباط صلیبی؛ مهمترین آسیب ورزشی در ورزشکاران رشته‌های مختلف به ویژه فوتبال است که اگر عمل جراحی آن با موفقیت همراه نباشد یا ورزشکار پس از جراحی مراقبت لازم و کافی را نداشته باشد، برای همیشه باید با ورزش حرفه‌ای خداحافظی کند.

امیدرضا روانخواه؛ هافبک تیم استقلال نمونه‌ای از بازیکنانی است که پس از پارگی رباط صلیبی هر دو پایش ناچار شد در اوج جوانی ورزش حرفه‌ای را کنار بگذارد. هرچند او عمل جراحی ناموفق را دلیل این اتفاق و خداحافظی تلخ از فوتبال می‌داند، اما حافظه جامعه ورزشی بازگشت زودهنگام این هافبک موفق استقلال را با وجود توصیه پزشکان برای استراحت و گذراندن دوران نقاهت هرگز از یاد نخواهد برد.

و حالا انتشار خبری دیگر از پارگی رباط صلیبی در فوتبالیست‌ها نشان از آسیب‌پذیر بودن ورزشکاران در این رابطه دارد. 

یوسف وکیا، مهرداد قنبری، هادی خنیفر(داخلی) و احتمالا محسن ایران نژاد 4 بازیکنی هستند که امسال از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب دیدگی شده‌اند. این در حالی است که سال گذشته رکورد وحشتناکی در این زمینه به ثبت رسید و 13 بازیکن لیگ برتری دچار پارگی رباط شدند که بازیکنانی مثل بختیار رحمانی، سجاد مشکل پور، نادر صفرزایی، رضا نوروزی، علیرضا رمضانی و ... از این جمله هستند. 

در این رابطه عباس رحیمی؛ دبیر علمی اولین سمینار فیزیوتراپی ورزشی با بیان اینکه بیشترین آسیب‌های ورزشی در مفاصل و بافت نرم بدن ایجاد می‌شود، اظهار داشت: این اتفاق به دلیل عدم آمادگی ورزشکاران و عدم انجام تست‌های بدنی مناسب پیش از انجام ورزش‌های سنگین رخ می‌دهد و بررسی تست‌های مربوط به میزان قدرت عضلات و مفاصل باید تحت نظر فیزیوتراپیست ورزشی انجام گیرد، همچنین کار با ورزشکاران حرفه‌ای نیازمند حضور تیمی قوی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: یکی از مهمترین آسیب‌های ورزشی، پارگی رباط صلیبی قدامی در ورزشکاران است و افرادی که دچار این آسیب می‌شوند به طور متوسط بین 6 تا 9 ماه طول می‌کشد تا دوباره به زمین بازی برگردند و اگر در این مدت تحت نظر فیزیوتراپیست نباشند ممکن است هیچ وقت قادر به بازگشت به زمین بازی نباشند.

وی ادامه داد: یکی از دلایلی که افراد بعد از آسیب‌های ورزشی نمی‌توانند دوباره به فوتبال یا ورزش حرفه‌ای برگردند این است که فقط روی سلامت جسمانی افراد کار می‌شود در حالی که نیاز به درمان‌های روانشناسی و حتی برنامه‌هایی شامل فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی برای فرد آسیب دیده نیز باید به عنوان درمان مکمل در نظر گرفته شود و دقیقا به همین دلیل است که یک تیم توانبخشی باید این ورزشکار را به زمین برگردانند.

 رحیمی گفت: شعار سمینار امسال را «همکاری تیمی؛ ضامن بازگشت سریع و ایمن ورزشکار به زمین» انتخاب کرده‌ایم چرا که برای بازگشت دوباره ورزشکار آسیب دیده به ورزش نیاز به کار تیمی و گروهی است.

اولین سمینار فیزیوتراپی ورزشی با هدف روشنگری تیم‌های ورزشی 7و 8 آبان سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.


7205218
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است