استانی 15:46 - 06 خرداد 1397
استاندار سمنان مطرح کرد:
استاندار سمنان با اشاره به بحران بیکاری موجود در کشور و لزوم تدابیر ویژه برای رویارویی با این بحران از بانک‌ها به عنوان متولیان تامین منابع مالی طرح‌های اشتغالزا خواست مراحل اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا را ساده و کوتاه‌تر کنند تا زمان دسترسی به منابع و تسهیلات تا حد امکان کوتاه شود.

ابهام در قوانین مانعی بر سر اجرا/ لزوم کوتاه‌تر شدن زمان دسترسی به تسهیلات

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر سیدشهاب‌الدین چاووشی در کارگروه اشتغال استان سمنان که با حضور معاون کارآفرینی وزیر کار برگزار شد با اشاره به آسیب‌های بروکراسی اداری در کشور اظهار کرد: بانک‌ها نباید مردم و صاحبان طرح‌ها را گیر و دار قوانین دست و پاگیر اداری خسته کنند.

وی از بیکاری و اشتغال به عنوان مهمترین مشکل امروز کشور نام برد و افزود: دولت برای رفع این بحران و مشکل، تدابیر ویژه‌ای اندیشیده و بدیهی است که تدبیر ویژه نیازمند اقدام ویژه است لذا بانک‌ها و دیگر دستگاه‌های متولی باید متناسب با این تدابیر ویژه عمل کنند.

رئیس کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه بیکاری یک تهدید جدی است تصریح کرد: اگر به این تهدید به صورت ویژه نگاه نکنیم و برای مرتفع شدن آن راه‌حل‌های ویژه اجرایی نکنیم به مشکلات جدی برمی‌خوریم.

وی در عین حال بر لزوم نظارت‌های دقیق و قانونی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم که تجربه بنگاه‌های زودبازده در دولت‌های گذشته دوباره تکرار شود.

چاووشی با بیان اینکه تسهیلات به خودی خود شغل ایجاد نمی‌کنند بر ضرورت رویکرد کارشناسانه به این حوزه و نظارت دقیق بر طرح‌های اشتغال تاکید کرد و ادامه داد: مسوولان باید مطمئن شوند که متناسب با تسهیلاتی که داده می‌شود، شغل پایدار در استان ایجاد می‌شود.

استاندار سمنان در بخش دیگری از این کارگروه با اشاره به مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان در کشور و استان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی ما به حوزه فرهنگ اشتغال برمی‌گردد متاسفانه فرهنگ کار و اشتغال در کشور ما دچار دگرگونی‌هایی شده و لذا باید به موازت کار در حوزه ایجاد اشتغال در زمینه فرهنگ اشتغال نیز کار جدی صورت گیرد.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان با بیان اینکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان به دنبال شغل دلخواه و متناسب با رشته خود هستند گفت: این در حالی است که اصولا بسیاری از این رشته‌ها متناسب با نیاز بازار کار در کشور و استان نبوده و لذا ما با مشکل جدی اشتغال در حوزه فارغ‌التحصیلان روبرو هستیم.

وی در همین ارتباط پیشنهاد داد: با توجه به وجود نیروی انسانی تحصیل‌کرده مازاد در کشور و نیاز برخی کشورهای خاورمیانه به این تخصص‌ها، زمینه استفاده از این ظرفیت در این کشورها فراهم شود.

استاندار سمنان به برخی مشکلات تقنینی در کشور اشاره و ضمن تاکید بر لزوم رفع ابهام از برخی قوانین اضافه کرد: فلسفه قانون، گره‌گشایی است اما متاسفانه گاهی برخی قوانین به‌دلیل ابهام زیاد، به جای گره‌گشایی باعث مشکلاتی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این ابهام در دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها نیز وجود دارد تصریح کرد: شوربختانه گاهی برخی دستورالعمل‌ها، غامض‌تر از خود قوانین هستند و لذا همین سبب می‌شود که امور به سختی اجرا و مردم با مشکلات جدی روبرو شوند.

دکتر چاووشی ابهام زدایی از اینگونه قوانین و دستورالعمل ها را یک ضرورت فوری ارزیابی کرد و گفت: گاهی این ابهامات مانعی جدی بر سر اجرا است و این در حالی است که اصولا فلسفه ذاتی قانون، تسهیل در امور است لذا باید ابهام زدایی از اینگونه قوانین در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین واگذاری اختیارات بیشتر به استان ها را امری ضروری دانست و افزود: متاسفانه طولانی بودن برخی فرآیندها سبب شده که برخی امور به خوبی پیش نرود و راه برون رفت از این مشکل، نیز اعتماد بیشتر و تفویض اختیار به مسوولان استانی است.

انتهای پیام


9792282
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است