علمی فناوری 09:48 - 03 اسفند 1398

هشدار گوگل برای نصب اپلیکیشن روی دستگاه های هواوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج،  در ماه می ۲۰۱۹ میلادی دولت آمریکا شرکت هواوی را در فهرست سیاه صادراتی خود قرار داد و همین امر روی رابطه شرکت با گوگل تاثیر گذاشت. اکنون  دستگاه های اندروید جدید هواوی اجازه نصب پیش فرض سرویس های جی میل، مپز یا پلی استور را ندارند.  

درهمین راستا گوگل بیانیه جدیدی خطاب به مشتریانش توصیه کرده از ساید لود کردن اپلیکیشن های اندروید روی دستگاه های هواوی خودداری کنند. ساید لود کردن در دستگاه های اندروید به معنای نصب بسته یک اپلیکیشن در فورمت APK  است. چنین بسته هایی به طور معمول از وب سایت هایی به غیر از گوگل پلی استور دانلود می شوند. 

 گوگل با انتشار پستی در «Android Help Community» وضعیت همکاری با هواوی را از ۱۹ می ۲۰۱۹ میلادی  شرح داده است.  در این بیانیه آمده است: این بدان معنا است که  گوگل برای مدل های جدید دستگاه های هواوی نمی تواند با این شرکت همکاری کند یا اپلیکیشن های گوگل مانند جی میل، مپز، یوتیوب، پلی استور وغیره به صورت پیش فرض در این دستگاه ها وجود نخواهند داشت.

البته دولت آمریکا به گوگل اجازه داده به طور موقت آپدیت های امنیتی را برای مدل های فعلی دستگاه های هواوی فراهم کند.

علاوه بر آن گوگل به طور رسمی به کاربرانش توصیه کرد به اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل را روی دستگاه های هواوی نصب نکنند زیرا ریسک زیادی وجود دارد و احتمال دارد این اپلیکیشن ها دستکاری شده باشند و امنیت کاربر را به خطر بیندازند.  علاوه بر آن گوگل نمی تواند استفاده از این اپلیکیشن ها را تضمین کند.

در بخش دیگری از بیانیه گوگل آمده است: اپلیکیشن های گوگل که ساید لود می شوند، چندان معتبر نیستند. زیرا گوگل اجازه نمی دهد سرویس ها روی دستگاه هایی تایید نشده فعال شوند.


10406540
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است