وبگردی 10:33 - 01 مرداد 1396
انتقاد شدید کاربران از مسدود شدن مجدد صفحات انقلابی
تعدادی از کاربران فضای مجازی به مسدود شدن صفحات اینستاگرام رسانه‌های منتقد دولت به شدت انتقاد کردند.

بوسیدن لب‌های منتقدان ادامه دارد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه افکار نوشت: درست چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، صفحات اینستاگرام رسانه های منتقد دولت از جمله خبرگزاری فارس و فتن مسدود شد. اما حالا پس از گذشت کمتر از دو ماه هفته گذشته نیز صفحه اینستاگرام خبرگزاری فارس از دسترس مخاطبان خارج شده تا این پیج برای دومین بار در چند ماه اخیر مسدود شده باشد.

جالب آن است این اتفاق در ماه‌های اخیر صرفا برای صفحات منتقد دولت افتاده است و وزارت ارتباطات هم حاضر به ارائه هیچگونه توضیحی در خصوص این رفتار خفقان آمیز نیست.

صفحه اینستاگرام فارس در یکسال آغاز فعالیت خود با استقبال چشمگیر مخاطبان و کاربران فضای مجازی روبرو شده است و به عنوان یک رسانه مجازی جزو پربازدیدترین صفحات خبری در اینستاگرام محسوب می‌شود.

رفتار خفقان آمیز و برخوردهای امنیتی دولت با منتقدان، تعطیلی برنامه‌های چالشی تلویزیون و احضار و بازداشت غیرقانونی خبرنگاران و شکایت‌های متعدد از مطالب انتقادی در چند ماه اخیر شدت بیشتری یافته است.

برخی کارشناسان معتقدند دولت این شیوه را برای تحت الشعاع قراردادن کم کاری‌های خود در عرصه‌های مختلف و مشکلات متعدد معیشتی و اقتصادی مردم و چالش‌های جدی اقتصادی بوجود آمده در کشور انتخاب کرده است.

گفتنی است رئیس جمهور در ابتدای دولت یازدهم و در مراسم دریافت حکم تنفیذ خود گفته بود: «پناه می‌برم به خدا از بستن دهان منتقدان»!

سلسله این رفتارهای با انتقاد کاربران فضای مجازی و مخاطبان رسانه های منتقد روبرو شد که در ادامه تعدادی از این واکنش ها را می خوانید.

کاربری به نام فاطمه با انتقاد از رفتارهای دولت نوشت: ‏چرا اینقدری که واسه مسدود شدن پیج های انقلابی تلاش میکنن واسه مسدود شدن آمدنیوز تلاش نمیکنن.

مدیر صفحه بانو در توئیتر نوشت مگر همین آقای روحانی در انتخابات نگفته بود با فیلتر و ممنوعیت ما نمی توانیم زندگی کنیم؟ پس چرا حالا پس از انتخابات برای چنین اتفاقاتی توضیح نمی دهد.

نریمان نیز بااشاره به تلاش برخی برای رفع فیلتر کردن شبکه توئیتر نوشت: ‏داداش شما پیج های منتقد و انقلابی رو نبند، رفع فیلتر توییتر پیشکش.

یکی دیگر از فعالان فضای مجازی نیز نوشت: ‏با پدیده ای مواجهیم که خودشونم نمیدونن بوسه بر لب منتقد بزنن یا به خدا پناه ببرن، برا همین میزنن کلا نابود میکنن.

کاربر دیگری توئیت کرد: ‏انتقاد و انتقادپذیری یکی از مهمترین راه های رشد هستن، اینکه جلوی منتقدین رو بگیری یعنی نه دوست داری و نه توانایی رشد رو داری.

‏حدیث نوشت: پس از اینکه دولت گفت با فضای مجازی مخالف نیستیم پیج فتن رو حذف شد. الان بعضیا میگن ما که نگفتیم حذف و فیلتر نمی کنیم، ما گفتیم مخالف نیستیم.

کبیرخواه هم این توئیت را بازنشر داد: ‏خواهی نشوی فیلتر، همگروه مَجیز گویان شو.

حیدر نیز توئیت کرد: ‏ان شاءالله که دولت عزمی بنماید و این «از دسترس خارج شدن های اتفاقی» شامل حال پیج ها و کانال های آمدنیوز نیز گردد

ژورنالیست نوشت: ‏با پدیده ای مواجهیم که از آزادی بیشتر دم می زند ولی تحمل یک صفحه در فضای مجازی را ندارد!

محمد نصیری توئیت کرد: ‏به شخصه جای روحانی بودم این کار مسدود کردن پیج های منتقد دولت رو می دادم دست صالحی چنان سیمانی بریزه که با بمب اتم هم باز نشه.

‏کاربر دیگری توئیت کرد: خوبه دولت تدبیر وامید انتقادپذیره، اینطوری داره منتقدهاشو سرکوب می کنه..اگه یکم انتقادناپذیر بود چی میشد؟

کمالی نوشت: به نظر می رسه ‏در اولین اقدام در راستای فراجناحی شدن دولت آینده، پیج های انقلابی اینستا رو بستن.

 

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.


9284948
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات گسترده و پیچیده ایران علیه رژیم صهیونیستی زوایای ناگفته زیادی دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» زباله‌های تهران حکم طلا را دارند؛ طلایی که خیلی‌ها را مانند قارون ثروتمند کرده است؛ کاسبانی که آنقدر ولع پول بیشتر دارند که برای همین مخازن زباله بدبو روی هم تفنگ می‌کشند و هم را می‌کُشند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» زباله‌های تهران حکم طلا را دارند؛ طلایی که خیلی‌ها را مانند قارون ثروتمند کرده است؛ کاسبانی که آنقدر ولع پول بیشتر دارند که برای همین مخازن زباله بدبو روی هم تفنگ می‌کشند و هم را می‌کُشند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» روش‌های هوشمندانه‌ای که رسانه‌ها از گذشته تاکنون برای تحت تاثیر قرار دادن باور‌های مخاطب به کار گرفته‌اند، با بروز رسانه‌های جدیدتر و تاثیرگذارتری مانند توئیتر، فیسبوک و. شکل نوینی به خود گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حامیان غربی رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم‌ نسبت به خباثت‌هایی که در سر دارد، هشدار دادند. آن‌طور که در گزارش رسانه‌های غربی آمده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوها و تماس‌های تلفنی از نتانیاهو خواسته پاسخی به ...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» همراهی یا عدم همراهی آمریکا با اسرائیل به مسئله سیاست خارجی این کشور و ائتلاف غربی‌ها متشکل از کشور‌های اروپایی تبدیل شده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گروهی از دانشمندان به رهبری زیست‌شناس، کورتنی کلارک هاچتل، تاردیگراد‌ها را با پرتو‌های گاما منفجر کردند و به مشاهده واکنش آنها نشستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» چه بسیار انسان‌هایی که در اثر شنیدن قرآن به اسلام جذب شدند، خدا قرآن را این‌قدر با برکت خلق کرده که حتی صدای خواندنش هم برای کفار جاذبه دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس بورس گفت: بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذار در بورس در حوزه تولید فعال هستند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» هنوز شخصیت بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس مثل مهدی باکری ناشناخته مانده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است