سیاسی 14:51 - 27 مهر 1397
در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ و ۲۷ مهر بخوانید؛
انتخاب روسای کمیسیون های «تحقیق» و «اصول ۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی» خبرگان، بررسی تطبیق اساسنامه مجمع نمایندگان ادوار مجلس با قانون جدید احزاب، نظر محسن رضایی درباره بررسی CFT و FATF در مجمع تشخیص، روایت احمد توکلی از شرایط اقتصادی کشور، بررسی فعال سازی کارت‌های سوخت در دستور کار هفته آتی کمیسیون انرژی، برگزاری جلسه تامین امنیت مرزی ترکیه و ایران در خوی، تعقیب برخی عناصر گمرک در پرونده‌های قاچاق خودرو و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، بیست و ششم و بیست و هفتم مهرماه ۱۳۹۷ است.

تعقیب عناصر گمرک در پرونده قاچاق خودرو/توصیه به مخالفان و موافقانFATF/بررسی فعال سازی کارت سوخت

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در کنگره مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع اقتصادی تنها دلیل به وجود آمدن شرایط امروز نیست. جامعه به دنبال نشاط سیاسی است. یک سال و چند ماه از مهم‌ترین انتخاباتمان نگذشته است. کسی فراموش نکرده که چه شور و شوقی میان مردم شکل گرفت، چه شعارهایی داده شد.

در این کنگره همچنین تطبیق اساسنامه مجمع نمایندگان ادوار مجلس با قانون جدید احزاب و برگزاری انتخابات شورای مرکزی این تشکل در دستور کار قرار گرفت.

آیت الله  احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به تصویبFATFدر مجلس بیان کرد: موافقین و مخالفین FATF با این موضوع با عصبانیت برخورد نکنند. وی افزود:اینکه یک طرف به موافقین بگوید از دم خائن هستندو طرف دیگر به مخالفین بگوید شما کشور و مشکلات کشور را نمی شناسید، کاری نادرست است چون با عصبانیت مشکلات کشور حل نمی شود.

همچینین پیس از خطبه های این هفته نیز رییس موسسه حفظ و نشر آثار مرحوم آیت الله مهدوی کنی با اشاره به سیره مرحوم آیت الله مهدوی کنی، گفت: ایشان معتقد بودند اگر کسی با ادعای روحیه انقلابی رفتار غیرانقلابی کند پذیرفته نیست.

روسای کمیسیون های «تحقیق» و «اصول ۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی» خبرگان مشخض شدند و با رای اکثریت اعضا، آیت‌الله احمد جنتی به ریاست کمیسیون «تحقیق» و آیت الله مرتضی مقتدایی به عنوان رئیس کمیسیون «اصول ۱۰۷ و ۱۰۹ قانون اساسی» مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند.

در حاشیه پنجمین کنگره جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر رعایت قانون در بررسی لوایح FATF و CFT در مجمع تاکید کرد. محسن رضایی  با اشاره به نظر مجمع تشخیص مصلحت درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT)، گفت: مجمع در چارچوب وظایف قانونی خودش عمل می‌کند و آنچه برای ما مهم است، اجرای قانون است، بنابراین باید صبر کنیم تا این لایحه در مجمع مورد بحث قرار گیرد.

در همین مراسم سعید جلیلی، عضو دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر روندهای صحیحی در کشور وجود دارد، باید تایید و پشتیبانی شود ولو اینکه دولت روحانی آن را انجام دهد.

احمد توکلی هم در جلسه ماهانه انجمن اسلامی مهندسان خراسان رضوی روایتی از شرایط اقتصادی کشور ارائه کرد و گفت: از نظر من اکنون در ایران شاهد هرج‌ومرج قیمتی هستیم. قیمت توسط بنگاه‌های کوچک تعیین نمی‌شود، قیمت توسط بنگاه‌های بزرگ که انحصار کالا را در دست دارند، تعیین می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرزی مجلس شورای اسلامی از بررسی فعال سازی کارت‌های سوخت در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون خبر داد و گفت: کمیسیون انرژی در روز یکشنبه هفته آتی جلسه ای را در خصوص بررسی فعال سازی کارت سوخت برگزار خواهد کرد. در این جلسه از برخی انجمن ها ، مرکز پژوهش ها و مجمع نمایندگان دعوت شده است تا موضوع فعال سازی کارت سوخت بررسی شود.اسد الله قره خانی بیان کرد: در جلسه روز یکشنبه بررسی خواهد شد که باتوجه به وضعیت قاچاق سوخت چه تصمیمی می توان برای مدیریت آن اتخاذ کرد.

محمود صادقی هم در نهمین کنگره حزب اراده ملت ایران گفت: به دولتمردان می‌گویم چرا مردم را در خواب نگاه می‌دارید؟ باید هشدار دهیم که روزهای سختی را پیش‌رو داریم. در ماه‌های پیش‌رو با کسری بودجه کم سابقه مواجه هستیم و باید ببینیم نظام چگونه با این شرایط مواجه می‌شود. وی افزود: ما به مردم قول دادیم و با رای آنان وارد مجلس شدیم. ما غافل هستیم که شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» شعاری واقعی است و در جامعه وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در جدیدترین موضع‌گیری خود علیه تحریم‌های آمریکا علیه ایران در صفحه توییتر خود نوشت که تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران ناقض دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری است. محمد جواد ظریف تاکید کرد: تشدید دشمنی «رژیم قانون‌شکن» آمریکا علیه ایرانی‌ها با اعتیاد به تحریم‌ها است.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله تروریستی در ولایت قندهار افغانستان که به کشته و زخمی‌شدن جمعی از مسئولان و افراد حاضر در یک نشست دولتی منجر شد را محکوم و با دولت، ملت و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد. بهرام قاسمی با تاکید بر انجام گفت وگوی ملی و پایان یافتن خشونت ها در افغانستان ابراز امیدواری کرد در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور گفت‌وگو، برقراری امنیت و دستیابی به صلح در دستور کار جدی دولت و مخالفان قرار گیرد و جمهوری اسلامی ایران نیز از هر ابتکاری که تضمین کننده منافع و مصالح مردم رنج کشیده افغانستان باشد قویا حمایت می‌کند.

حسین امیر عبدالهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌المللدر گفت‌وگو با یک شبکه روسی در رابطه با مسائلی همچون تحریم‌های آمریکا، حضور ایران در سوریه، مسئله یمن و عربستان و مسئله رژیم صهیونیستی به اظهار نظر پرداخت. وی در بخشهای مختلف این گفت و گو تاکید کرد: عربستان به ایران روی بیاورد، رژیم صهیونیستی خطا کند با خاک یکسان میشود و سیاست آمریکا نتیجه ندارد.

جلسه تامین امنیت مرزی ترکیه و ایران با حضور مراد زورلواوغلو، استاندار وان و سرهنگ امامعلی خدایی‌فر، فرمانده گذرگاه مرزی "رازی" برگزار شد و استاندار وان با حضور در شهرستان خوی واقع در شمال غرب ایران در خصوص موضوعات امنیتی، گردشگری و تجارت با مقامات ایرانی گفت‌وگو کرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای ، معاون اول قوه قضاییه با اعلام اینکه برخی عناصر گمرک در پرونده‌های قاچاق خودرو تحت تعقیب هستند، گفت: در خصوص مسئله ورود غیرقانونی خودروها پرونده‌هایی تشکیل شده است، در این زمینه برخی عناصر گمرک و همچنین مالکین این خودروها تحت تعقیب قرار گرفته‌اند و این پرونده‌ها در حال رسیدگی هستند.

همچنین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه،گفت: نقش قضات در پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم است و امروز که سیاست جنایی کشور از عدالت کیفری به عدالت ترمیمی رسیده است، قضات مکلف هستند از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند. الفت با بیان اینکه تلاش بر این است افراد عموما به زندان نروند مگر اینکه ضرورت ایجاب کند که فرد در زندان باشد، افزود:البته باید آمادگی پذیرش آموزش‌ صدور احکام جایگزین حبس وجود داشته باشد و احکام بهتر از گذشته صادر شود.

انتهای پیام


9947427
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  امیر سرتیپ آشتیانی به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای به قزاقستان سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس با حضور علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مسکو آغاز به کار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی گفت: ایران به دنبال گسترش جنگ نیست، لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است