استانی 22:53 - 05 اردیبهشت 1397
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:
بندرعباس - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: کمک ۵ میلیارد تومانی از بودجه شهرداری و حقوق کارگران شهرداری کذب محض است.

کمک ۵میلیاردی از بودجه شهرداری به مسجد جامع کذب محض است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی چهارشنبه شب در دیدار صمیمی با خبرنگاران در مورد اخبار منتشر شده اخیر در فضای مجازی بیان داشت: متاسفانه برخی از رسانه ها بدون اطلاع دقیق از موضع افکار عمومی را نسبت به مسجد جامع و دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان بدبین کرده اند. باید نسبت به انتشار اخبار دقت نظر بیشتری شود.

وی عنوان کرد: پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات تهران جهت ساخت مسجد قرار از طریق شهرداری به مسجد تزریق شود و هیچگونه برداشتی از اعتبارات و بودجه شهرداری بندرعباس نخواهد بود. و ارتباطی به حقوق و دستمزد کارگران و حق مردم ندارد. تنها این نهاد نقش ترانزیتی داشته و این پول با تلاش استاندار و پیگیری در تهران پرداخت شده است.

آیت الله نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: وظیفه ائمه جمعه مانند خبرنگاران بیان مشکلات مردم است و تنها تفاوت کار در نوع بیان است که خبرنگاران نوشتار و ائمه جمعه در گفتار است. نماز جمعه تریبون ماست. مهم‌ترین عنوان خبر اعتماد مردم به خبر است و اگر اعتماد از بین برود اصل خبر از بین می‌رود و اگر موارد خلاف از رسانه‌ای پخش شود اعتبار رسانه به‌مرور از بین می‌رود.

امام‌جمعه بندرعباس اضافه کرد: اگر اعتماد مردم به خبر از بین برود دیگر اخبار غیرقابل‌اعتماد می شود.

وی ادامه داد: هیچ پولی دولت مستقیم به مساجد پرداخت نمی‌کند بلکه باید از طریق واریز به اوقاف، سازمان تبلیغات و سایر سازمان‌های مربوطه این کمک انجام شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه چند روز قبل خبر دروغین انتشار یافت، اضافه کرد: استاندار هرمزگان پنج میلیارد تومان برای تکمیل مسجد جامع از تهران دریافت و تنها از طریق شهرداری بندرعباس به‌عنوان ترانزیت پرداخت می‌شود و این پول از جیب مردم استان و کارگران شهرداری خارج نمی‌شود فقط چون دولت مستقیم نمی‌تواند به ما کمک کند این راه انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه در خبر آمده که از بازاریان به‌زور پول برای مسجد جمع شده درحالی‌که این مطلب کذب محض بود و ما پولی با زور از کسی نگرفته‌ایم، عنوان کرد: قرار بر این شد در بازار مسجدی ساخته شود، از بازاری‌ها برای ساخت مسجد دریافت شد که آن مسجد (در انتهای بلوار رجایی) در حال ساخت است و آن پول برای مسجد جامع نبوده و نیست و این اخبار با آبروی بازار و مسجد بازی می‌کند.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه انتشار خبر دروغین سبب شد تا هم مسجد جامع و هم مسجد بازار زیر سؤال رود، اضافه کرد: شهرداری بندرعباس تاکنون ریالی کمک نکرده است و رسانه‌ها باید کمک کنند تا این مسجد تکمیل شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه همان‌طور که شهرداری برای تیم‌های ورزشی کمک می‌کند چرا برای تکمیل مسجد کمک نمی‌کند، اظهار کرد: اگر شهرداری به ساخت مسجد جامع کمک کند، چه عیبی دارد زیرا مسجد جامع بندرعباس سومین مسجد بزرگ دنیاست.

وی با اشاره به اینکه هیچ ساختمانی جز مسجد جامع بندرعباس افتخار این شهر نیست، عنوان کرد: کمک مردمی برای ساخت مسجد جامع تنها پنج‌تا شش میلیون تومان بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه رسانه‌ها باید به شهرداری فشار وارد کنند تا به مساجد کمک کند نه دروغ‌پراکنی کنند، اضافه کرد: شهرداری بندرعباس تنها نقش ترانزیت دارد و نقشی مستقیم در پرداخت ندارد.

وی ادامه داد: باید رسانه‌ها در انعکاس اخبار دقت بیشتری کنند تا از انتشار اخبار غیرواقعی دوری کنند و اعلام می‌کنم این پول از جیب مردم هرمزگان نرفته است.


9758497
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است