گوناگون 13:41 - 28 آبان 1397

برگزاری مطالعات هخامنشی، کارنامه و چشم‌انداز در دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور پی‌یر بریان، هخامنشی‌شناس برجسته جهان دوشنبه بیست و هشتم آبان ماه با موضوع مطالعات هخامنشی، کارنامه و چشم انداز در

تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران سخنرانی می کند. این برنامه به صورت هم زمان ترجمه می شود.

پی یِر بریان ایران شناس و هخامنشی شناس نامدار فرانسوی، پژوهشگر و استاد تاریخ و تمدن جهان هخامنشی و تاریخ دورهٔ اسکندر در کالج دو فرانس است. او بنیان‌گذار وبگاه پژوهشی achemenet.com است وی در این نشست برنامه پژوهشی و وبگاه خود هخامنشی را به صورت برخط معرفی میکند. ترجمه کتابهای او با استقبال کم نظیری در ایران همراه بوده است.

این برنامه به دعوت و میزبانی دبیرخانه همایش‌ها و همکاری‌های علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و بخش فرهنگی سفارت فرانسه در تهران و با حمایت انجمن ایران‌شناسی فرانسه در ایران برگزار می شود.

این نشست با حضور و همراهی استاد دکتر ژاله آموزگار؛ استاد فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران؛ استاد دکتر کریمی دوستان؛ رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران؛ استاد دکتر دنی هرمان؛ رئیس انجمن ایران‌شناسی فرانسه در ایران، ناهید فروغان؛ مترجم آثار پروفسور پی‌یر بریان در ایران و جمال اوبشو رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در تهران و به دبیری دکتر علی شهیدی برگزار می شود.

همچنین برای همه مخاطبان دستگاه ترجمه هم زمان پیش بینی شده است.


9977465
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است