فرهنگی‌هنری 18:27 - 19 مهر 1397
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور:
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: علما و روحانیون باید در برهه کنونی در عرصه‌های مختلف جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.

علما در همه حوزه‌ها جلو نفوذ دشمن را بگیرند

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم نکوداشت مرحوم حجت‌الاسلام حاج سیدابوطاهر موسوی علوی با بیان اینکه امروز علما و روحانیون باید بیش از گذشته در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و ... جلوی نفوذ دشمن را بگیرند، افزود: بی‌شک امروز تلاش دشمنان برای بدنام کردن عالمان و مبلغان دین، بیش از گذشته بوده و به همین خاطر باید با پرده‌برداری از چهره واقعی دشمن، نقشه‌های شوم آن‌ها را نقش بر آب کنیم.

وی با یادآوری اینکه همانطور که مرزبانان از مرزهای کشور دفاع می‌کنند، علمای دینی نیز باید از فکر و اندیشه جامعه مراقبت کنند و تا به امروز نیز بر همین منوال بوده است، تصریح کرد: عالمان دین زمانی سینه خود را سپر بلایا می‌کنند که استکبار و دشمنان همه تلاش خود را برای به بیراهه کشاندن و از بین بردن باورها و اعتقادات مردم به کار برده‌اند و این اقدام باعث می‌شود تا جلو تجاوز دشمنان به مرزهای اعتقادی و باورهای دینی مردم به واسطه حضور به‌موقع علما در صحنه، گرفته شود.

این مسئول حوزوی با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات، گرامی‌ترین افراد نزد خداوند پس از معصومین (ع)، عالمان دینی هستند، ادامه داد: مرحوم حجت‌الاسلام علوی نمونه بارز یکی از این علما است. آن مرحوم خدمت‌گزاری صادق، انسانی دلسوز و مهم‌تر از همه اینکه همگان با انقلاب، نظام و ولایت بود، به همین خاطر اعتقاد راسخ به این مهم داریم که برگزاری چنین برنامه‌ها و مراسمی در راستای تکریم از این علما می‌تواند گام بلندی در تداوم تلاش‌هایی که توسط این قشر کشیده شده است، باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در ادامه، از داشتن فهم عمیق از دین و انتقال آن به دیگران را جزو ویژگی‌های بارز علمای دین عنوان و با بیان اینکه به دلیل حضور روحانیون در عرصه تبلیغ دین، امروز چیزی به نام دین در جامعه وجود داشته و درب مساجد باز است و مردم نماز می‌خوانند، اظهار کرد: بی‌تردید امروز جامعه روحانیت باید در زبان و رفتار به گونه‌ای عمل کنند که با مردم باشند و مردم احساس نکنند که روحانیون رفیق روزهای خوش مردم هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه آنچه که امروز باعث شده است تا توطئه‌ها و هزینه‌های خزانه‌داری آمریکا برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی نقش بر آب شود، عظمت انقلاب، امام راحل، رهبری معظم انقلاب و مردم همیشه در صحنه بوده است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، عالمان دینی همچون امام راحل و رهبر معظم انقلاب به عنوان سکان‌دار انقلاب اسلامی نشان از عظمت این بزرگان دینی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، از برگزاری پنج مراسم نکوداشت برای علمای دینی استان در طول سال‌های گذشته خبر داد و با بیان اینکه این مراسم به منظور نکوداشت تلاش‌های این بزرگان در راه دین و دیانت برگزار شده است، افزود: با توجه به اینکه دشمن در عصر حاضر از همه ابزار برای ضربه زدن به دین اسلام استفاده می‌کند، به همین خاطر رسالت امروز طلاب و روحانیون سنگین‌تر از گذشته است.

حجت‌الاسلام حسن بیات با تاکید بر اینکه یکی از ضروریات امروز، مسلط بودن طلاب و مبلغان دینی به ابزارهای روز دنیا است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی کنیم، باید آن‌ها را با همان ابزاری که قصد دارند بر ما مسلط شوند، بر سر جای‌شان بنشانیم که تحقق این امر در گرو تسلط علما و روحانیون به ابزار روز دنیا است.



انتهای پیام


9940630
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام حسن مجتبی (ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان میدان مسابقه‌ای برای بندگان یاد کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است