گوناگون 10:49 - 07 اردیبهشت 1396
متسابق اهل غنا:
متسابق اعزامی از کشور غنا، شعار یک کتاب، یک امت را تاثیرگذارترین ویژگی سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم عنوان کرد.

شعار یک کتاب یک امت مرا تحت تاثیر قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کبیر یهوذا جوان قاری قران که برای نخستین بار در سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی شرکت کرده است اظهار داشت: بدون تعارف باید بگویم که سطح مسابقات خوب است و چهره های برتر قرانی که از سراسر جهان در ان شرکت کرده اند هر آنچه که در توان داشتند از خود نشان داده اند.

این متسابق غنایی که به مرحله نهایی مسابقات صعود کرده بودخاطر نشان کرد: به نظر من گذشته از اینکه چه کسی توانسته است مقام اول یا دوم را کسب کند این را می گویم که همه ما در پیروزی او شریک هستیم و موفقیتش را تبریک می گوییم. چرا که آنهایی که هم برای کسب مقام رقابت کردند، ان شالله در آینده آن را بدست خواهند آورد.

کبیر یهوذا در پاسخ به این سوال که آیا مسابقات قرانی در کشور غنا وجود دارد؟ پاسخ داد: بله اما همانند سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم نیست و مسابقات بسیاری درغنا به صورت محلی برگزار می شود که بیشترین آنها در ماه مبارک رمضان زیر نظر موسسه فجر برگزار می شود.

متسابق جوان افریقایی در مورد ترکیب جمعیتی در غنا خاطرنشان کرد: 60 درصد جمعیت غنا را مسلمانان تشکیل می دهند و مابقی مسیحی و غیره هستند و حکومت در غنا دموکراتیک است و رئیس جمهور کنونی کشور یک فرد مسیحی است و معاون او مسلمان است.

متسابق غنایی در خصوص ویژگی های سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم تصریح کرد:این دوره از مسابقات قرآن در من تاثیر زیادی داشت چرا که واقعا همانطور که شعار مسابقات است من احساس کردم که ما یک کتاب و یک امت واحده هستیم و این موضوع تاثیر بسیاری در من داشت.

وی ادامه داد:چرا که ما بدنبال وحدت باید باشیم و این شعار می تواند سرلوحه ای برای سایر کشورهای مسلمان باشد و باید با تمسک به کتاب قرآن بر مشکلات چیره شویم اگر چه متاسفانه همین تفرقه ها و چنگ نزدن به ریسمان الهی و بی توجهی به قران باعث شده است که مشکلات بسیاری برای مردم سوریه و یمن پدیدار شود.

کبیر یهوذا با بیان نقش قران در نجات مسلمانان از مشکلات کنونی جهان متذکر شد:همانطور که خداوند عزوجل فرموده اند  مسلمانان یک امت واحد هستند و باید به ریسمان الهی چنگ بزنند و متفرق نشوند.


9045915
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است