استانی 09:22 - 27 اردیبهشت 1397
مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در حال حاضر سلامت در سه حوزه جسمی، روانی و اجتماعی نیاز به دیده شدن دارد. در طرح تحول نظام سلامت تنها به سلامت جسمی توجه شده در حالی که باید جایگاهی برای سلامت اجتماعی نیز دیده شود.

لزوم در نظر گرفتن جایگاهی برای سلامت اجتماعی در نظام سلامت

به گزارش ایسنا، غلامرضا صدیق راد در حاشیه نخستین همایش مددکاری اخلاق اجتماعی که در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به تقدیر از مددکاران فعال در زمینه آسیب های اجتماعی اظهار کرد: با توجه به اینکه بعد از اقتصاد مقاومتی یکی از مسائل در کشور بحث آسیب های اجتماعی است، توجه به افزایش و توسعه خدمات مددکاری مورد نیاز است که باید راه های توسعه این خدمات بررسی شوند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: خدمات مددکاری شامل حمایت های اجتماعی از کسانی که طلاق می گیرند، آسیب دیدگان اعتیاد، کودک آزاری و ده ها آسیب  دیگر است که توسط کلینیک های مددکاری به وسیله سازمان بهزیستی و از طریق بخش خصوصی ارائه می شوند.

صدیق راد با بیان اینکه حدود 30 هزار خانواده بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی خوزستان قرار دارند، بیان کرد: در حال حاضر بیش از 15 کلینیک، 450 مددکار متخصص، 20 مرکز اورژانس اجتماعی و 17 پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق محروم در سطح خوزستان فعال هستند.

وی تصریح کرد: حدود یک هزار نفر فارغ التحصیل مددکاری در سطح استان خوزستان وجود دارد که اکنون تعدادی از این فارغ التحصیلان مشغول به کار هستند. امیدواریم دستگاه ها مخصوصا دستگاه هایی که در حوزه اجتماعی فعال هستند از خدمات این همکاران در حوزه اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به شکنجه سه کودک ماهشهری توسط پدر و نامادریشان گفت: در حال حاضر این کودکان از سازمان بهزیستی امرار معاش و در کنار خانواده زندگی می کنند و مددکاران اورژانس اجتماعی نیز دو بار در هفته به دیدن این کودکان می روند تا در صورت مشاهده موردی گزارش کنند تا جهت رسیدگی اقدام شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سلامت در سه حوزه جسمی، روانی و اجتماعی نیاز به دیده شدن دارد. در طرح تحول نظام سلامت تنها به سلامت جسمی توجه شده در حالی که باید جایگاهی برای سلامت اجتماعی نیز دیده شود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: باید جایگاهی برای کسانی که به مراکز مشاوره مراجعه می کنند، در طرح تحول نظام سلامت وجود داشته باشد.

وی افزود: مسائل اجتماعی با سلامت جسمی ارتباط تنگاتنگی دارد و بیشتر بیماری ها با این مسائل ارتباط دارند. 



انتهای پیام


9781345
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است