استانی 20:07 - 04 بهمن 1399

ظرفیت‌های مغفول آموزش‌وپرورش شاهرود به بخش خصوصی واگذار شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی عصر شنبه در شورای آموزش‌وپرورش شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه تقویت محتوای آموزشی تولیدشده توسط مربیان به‌عنوان یک ضرورت در شرایط فعلی و آموزش مجازی دانش آموزان احساس می‌شود، اظهار داشت: مشارکت حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و معدن برای آموزش دانش آموزان ضروری است.

وی افزود: باید بخشی از ظرفیت‌های معطل‌مانده آموزش‌وپرورش در قالب قراردادهای مشارکتی به بخش غیردولتی واگذار شود.

سرپرست فرمانداری شاهرود با تأکید بر اینکه تا قبل از شیوع ویروس کرونا به آموزش‌های مجازی توجه کافی نشده بود، ابراز کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در منطقه در دستور کار مدیران قرار گیرد.

جلالی بابیان اینکه نقش و ضرورت توسعه آموزش در جامعه نیازمند بازنگری است، خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش رکن اصلی برای ایجاد توسعه پایدار در کشورهای پیشرفته است و این مهم باید با همکاری و همیاری مدیران مربوطه محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن سالروز پیروزی انقلاب و دهه فجر بیان کرد: برنامه‌های دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان مأموریت‌های انقلاب اسلامی در گام دوم برای دانش‌آموزان است.

یک‌هزار ویژه‌برنامه دهه فجر در مدارس شاهرود برگزار می‌شود

مدیر آموزش‌وپرورش شاهرود نیز در این جلسه بابیان اینکه در ایام شیوع کرونا آموزش متوقف نشده و در بستر فضای مجازی روند آموزشی مدارس همواره ادامه داشته است، اظهار داشت: این در حالی است که دور بودن دانش آموزان از فضای حقیقی آموزشی تبعاتی را به همراه خواهد داشت.

سید محمد موسوی با تأکید بر اینکه با کاهش این بیماری در سطح استان و شهرستان شاهرود برخی مقاطع تحصیلی مجاز به برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری هستند، یادآور شد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای حفظ سلامت دانش آموزان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار برنامه در دهه فجر در مدارس شاهرود برگزار می‌شود، گفت: افتتاح اتاق ورزش مجهز در مدارس ابتدایی، تجلیل از دانش آموزان برگزیده علمی در سطح کنکور، المپیادها و مسابقه‌های فرهنگی، هنری و معارفی، جشن ولادت حضرت زهرا (س) دریکی از دبیرستان‌های دخترانه و جشن ویژه انقلاب در روز ۲۱ بهمن در کانون فرهنگی شهید بهشتی از برنامه‌های شاخص مدارس شاهرود در این ایام است.

مدیر آموزش‌وپرورش شاهرود با تأکید بر اینکه حفظ روحیه شادابی و نشاط دانش آموزان از اهداف اصلی این برنامه‌ها است، تصریح کرد: آئین زنگ انقلاب در تمام مدارس شاهرود به‌صورت غیرحضوری در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود.


10917480
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است