استانی 12:11 - 21 تیر 1399
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول مطرح کرد:
ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: طبق مدل‌سازی‌های انجام شده، تا پایان تیرماه در پیک هستیم و انتظار می‌رود پس از آن به تدریج، بار بیماری کاهش یابد که در حال حاضر نشانه‌های عبور از پیک مشاهده می‌شود.

ادامه پیک کرونا تا پایان تیرماه

دکتر یوسف پریدار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت شیوع کروناویروس و مشکلات موجود در مدیریت آن، اظهار کرد: خستگی پرسنل و پزشکان، کمبود نیروی انسانی، کمبود تخت‌های ICU و کمبود منابع مالی، مشکلات اصلی ما در مدیریت کرونا است.

وی افزود: ۳۰ تخت ICU ویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان گنجویان دزفول پیش‌بینی شده و ۱۰ تا ۱۵ تخت ICU نیز برای بیماران دیگر در نظر گرفته شده است که در این مدت همه تخت‌های ICU اشغال شده‌اند. هر چند کمبود تخت عادی نداریم اما در این بخش، فشار واردشده بیشتر در زمینه کمبود نیروی انسانی، خستگی پرسنل و ابتلای تعدادی از نیروها به کرونا و عدم امکان فعالیت آن‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در حال حاضر ۴۵ بیمار مبتلا به کرونا نیز در بیمارستان نظام مافی شوش پذیرش شده‌اند و این بیمارستان نیز به شدت تحت فشار است. ظرفیت نظام مافی شوش، در همان شب اول تکمیل شد. بیمارستان کارون گتوند نیز عملا امکان ارائه خدمات به بیماران کروناویروس را ندارد و تنها برای پشتیبانی و بستری بیمارانی که وضعیت خوبی دارند، در نظر گرفته شده است.

پریدار گفت: قبلا اعلام کردیم که در این منطقه به برپایی یک بیمارستان صحرایی نیاز است اما در حال حاضر به تدریج در حال عبور از پیک بیماری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: تاکنون بیماری در لیست انتظار برای بستری شدن در بیمارستان نداشته‌ایم اما مواردی از بیمارانی داشته‌ایم که نیاز به تخت ICU داشتند اما ICUها پر بوده‌اند و مجبور شده‌ایم مراقبت‌ها را در بخش انجام دهیم.

پریدار با اشاره به علل گسترش شیوع کرونا، عنوان کرد: راه‌های انتقال ویروس کرونا مشخص هستند بنابراین عدم التزام به مسیرهای تعریف‌شده، باعث انتشار ویروس در یک جامعه می‌شود. قسمتی از این مساله به رفتار مسئولین و بخشی به رفتار مردم برمی‌گردد؛ بحث اعمال ضوابط قرنطینه‌سازی به مسئولین برمی‌گردد و به دلیل اینکه متغیرهای اقتصادی سیستم را تحت فشار داد، نتوانستیم قرنطینه‌سازی را آن‌گونه که می‌خواستیم اجرا کنیم. همچنین حضور مردم در جشن‌ها و مراسمات و مهمانی‌ها و عدم رعایت مسائل بهداشتی موجب انتشار ویروس در جامعه شده است.

وی بیان کرد: طبق مدل‌سازی‌های انجام شده، تا پایان تیرماه در پیک هستیم و انتظار می‌رود پس از آن به تدریج، بار بیماری کاهش یابد که در حال حاضر نشانه‌های عبور از پیک مشاهده می‌شود اما این مساله تا حد زیادی به مجموعه متغیرها و رفتارهای مردم بستگی دارد. هر چه مردم بیشتر رعایت کنند، زودتر از پیک عبور می‌کنیم.

انتهای پیام


10612716
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است