اقتصادی 09:16 - 08 مهر 1393
تاکسی های مخصوص بانوان پیش تر در برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا به کار گرفته شده اند.

تاکسی های مخصوص بانوان به نیویورک می رسند/ صنعت تاکسیرانی امریکا نگران گردش مالی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تاکسی های مخصوص بانوان یعنی تاکسی هایی که راننده آن ها بانوان هستند و تنها مسافران زن می توانند از آن ها استفاده کنند چند سالی است که در ایران رواج یافته اما اکنون طرحی مشابه قرار است در شهر نیویورک آمریکا اجرای شود. هفته نامه اکونومیست در تازه ترین شماره اش به شرکتی پرداخته که خدمات مخصوص تاکسی بانوان را ارایه می دهد. در گزارش این هفته نامه آمده: "از دهه 1940 تاکنون زنان نیز در میان رانندگان تاکسی های زردرنگ نیویورک حضور داشته اند هرچند که اکنون 99 درصد رانندگان این تاکسی ها را مردان تشکیل می دهند. همچنین سهم زنان در میان تاکسی هایی که می توان توسط اینترنت و یا تلفن آن ها را به خدمت گرفت نیز تنها 4 درصد است

اما اکنون شرایط ممکن است تغییر کند چرا که اپلیکیشن (Application) شی تاکسیز (SheTaxis) که برای ارایه خدمات توسط رانندگان زن به مسافران زن طراحی شده قرار است به زودی به ساکنان نیویورک خدمات ارایه دهد." سرمایه گذاران این طرح اعتقاد دارند که برخی از زنان هنگامی که با راننده تاکسی زن مواجه می شوند احساس امنیت بیشتری می کنند و همچنین برخی از آن ها نیز به خاطر اعتقادات مذهبی ترجیح می دهند که از تاکسی هایی مسافرت کنند که رانندگی آن ها را بانوان بر عهده دارند. هفته نامه اکونومیست نوشته که انتظار می رود که این طرح با استقبال قابل توجهی از سوی مسافران مواجه شود و البته هشدار داده که شاید شرکت ارایه دهنده این خدمات با برخی مشکلات قانونی نیز مواجه شود چرا که این شرکت در استخدام رانندگان تنها رانندگان زن را می پذیرد و همچنین مسافران مرد حق استفاده از این تاکسی ها را نخواهند داشت در نتیجه ممکن است قوانین مربوط به عدم تبعیض به مانعی برای فعالیت این شرکت تبدیل شوند.

3535

 


4838327
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: باید معافیت ها را هدفمند کنیم و تاثیر معافیتی را که اعمال می کنیم در حوزه مورد نظر ببینیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در ۴ میلیون هکتار باید اجرا شود که نیازمند ۳ تا ۳.۵ همت اعتبار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم تا نهم در سراسر کشور واریز شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۱۱ تا ۲۷ هزار تومان بوده و عرضه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است