علمی فناوری 16:29 - 03 آذر 1393
عضو ستاد هفته پژوهش و فناوری خبر داد
دهقان گفت: همزمان با هفته پژوهش و فناوری از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی تجلیل و قدردانی به عمل می‌آید.

اباذز دهقان عضو ستاد هفته پژوهش و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: هفته پژوهش و فناوری امسال از ۲۳ تا ۲۶ آذر ماه برگزار می‌شود. 
 
وی با اشاره به شعار ملی «پژوهش و فناوری، پیشروان اقتصاد دانش‌بنیان» به عنوان شعار هفته پژوهش و فناوری در سال ۹۳ افزود: هم‌زمان با تشکیل ستاد ملی پژوهش و فناوری و در راستای تحقق اهداف این ستاد، در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران نیز ستادی در همین رابطه تشکیل شده‌ است. 


دهقان تصریح کرد: از جمله اهداف این ستاد هماهنگی و همراهی با اهداف ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری کشور است همچنین شناسایی توانمندی‌های پژوهش و فناوری مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران بر‌تر، تجاری‌سازی یافته‌های پژوهش و فناوری، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و نهادینه کردن پژوهش و فناوری در سطح جامعه از جمله اهداف ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری کشور در سال ۹۳ است. 


وی با بیان برنامه‌های سازمان در هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: شرکت فعال در برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سازمان، نمایشگاه فن بازار ملی، تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی، تجلیل از پژوهشگر، فناور، پژوهشکده و کتابخوان بر‌تر سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران طی مراسمی ویژه و افتتاح مراکز و آزمایشگاه‌های جدید سازمان از جمله برنامه‌های اصلی در هفته پژوهش و فناوری است. 
 
وی تصریح کرد: همچنین برگزاری سالانه جشنواره جوان خوارزمی نیز امسال همزمان با هفته پژوهش و فناوری انجام می‌شود و از برگزیدگان این دوره از جشنواره جوان خوارزمی تجلیل و قدردانی به عمل خواهد آمد، همچنین بازدید دانشجویان، اساتید و صنعتگران از سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و تبلیغ فعالیت‌های سازمان و برنامه‌ریزی در جهت معرفی فعالیت‌های سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران با عنوان «روز درهای باز سازمان» از دیگر برنامه‌های ستاد برای هفته پژوهش و فناوری می‌باشد.




انتهای پیام/

5260966
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرآیند برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز صبح آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال ۵۰ درصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی گفت: رژیم غذایی بدون گلوتن برای افراد دارای بیماری سلیاک توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی به مدت یک سال تمدید می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است