سیاسی 02:30 - 03 شهریور 1398
یک کارشناس مسائل اروپا:
یک کارشناس مسائل اروپا اظهار کرد: رایزنی‌های صورت گرفته بین ایران و فرانسه و تلاش‌هایی که در ارتباط با حفظ برجام و اجرای آن در حال انجام است را می‌توان اقدامی رو به جلو عنوان کرد.

رایزنی‌های اخیر تهران و پاریس اقدامی رو به جلو است/اروپایی‌ها سر بزنگاه جانب آمریکا را می‌گیرند

پیروز ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد سفر روز جمعه ظریف به فرانسه و دیدارش با رییس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور اظهار کرد: کشورهای اروپایی در پی آن هستند که برجام حفظ شود و اقدامات فرانسه و رایزنی‌های مقامات این کشور  با مقامات ایران در سطوح مختلف را باید در همین چارچوب و همچنین تلاش این کشور برای کاهش تنش‌ها در منطقه دانست.

وی با بیان این‌که همان‌طور که آنها اعلام کردند اروپایی‌ها در جریان این رایزنی‌ها به دنبال این هستند که تنش در منطقه کاهش یافته و برجام حفظ شود، ادامه داد: البته در کنار این تلاش‌ها این موضوع برای ایران حائز اهمیت است که چقدر اروپا در راستای اجرای برجام قدم برخواهد داشت و این گفت‌وگوها و رایزنی‌ها به یک راه عملیاتی و اجرایی جهت برخورداری ایران از منافع برجام منتهی خواهد شد به نحوی که ایران بتواند نفت خود را بفروشد و همچنین این زمینه فراهم شود کالاهای مورد نیاز خود اعم از تحریمی و غیرتحریمی را تامین کند.

این کارشناس مسائل اروپا همچنین تاکید کرد : در کنار این موضوع باید به این مساله نیز توجه داشت که اگر اروپایی‌ها بین ایران و آمریکا مجبور به انتخاب شوند، این موضوع وضعیت را پیچیده می‌کند و طبق تجربیات پیشین به نظر می‌رسد که آنها موقع انتخاب و سر بزنگاه جانب آمریکا را می‌گیرند.

ایزدی با بیان این‌که اروپایی‌ها در راستای اجرای برجام به حفظ منافع بازرگانی، تجاری و امنیتی خود توجه خواهند داشت و قطعا در مسیری حرکت نمی‌کنند که به این مناسبات لطمه وارد شود، تاکید کرد: شرکت‌های اروپایی به طور طبیعی تمایل‌شان این است که رابطه‌شان با آمریکا حفظ شود و منافع‌شان در این چارچوب با مشکل روبه‌رو نشود.

این کارشناس مسائل اروپا همچنین در مورد تلاش‌های فرانسه برای کاهش تنش در منطقه و توان این کشور برای تحقق این موضوع تصریح کرد: حفظ امنیت در خلیج فارس و آبراه‌هایی که محموله‌های نفتی از آن عبور می‌کند برای اروپا خیلی مهم است و کشورهایی چون فرانسه علاقه‌مند هستند که تنش‌های موجود در منطقه از راه توافق کشورهای منطقه حل شود.

وی ادامه داد: آنها می‌دانند که اسکورت کردن کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس  و انجام اقدامات نظامی در این زمینه هزینه بالایی را برای کشورها به همراه دارد ، بنابراین تلاش دارند که امنیت در این منطقه را از طریق کاهش تنش بین کشورهای این منطقه تامین کنند.

انتهای پیام


10217774
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قادری گفت: بانک‌ها اعلام کردند نقدینگی به سمت ارز و سکه می‌رود و پولی باقی نمی‌ماند که بتوانیم وام ازدواج بدهیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با امیرعبداللهیان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن که کشورش ریاست دوره‌ای گروه ۷ را بر عهده دارد، گفت که ایران از این گروه انتظار تلاش برای ایجاد آتش‌بس در غزه را دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی در پیامی قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در رقابت‌های آسیایی قیرقیزستان را به ملت شریف ایران و به ویژه جامعه ورزشی تبریک گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی بر ضرورت تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کنار الزام به رعایت قانون تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی به مناسبت فرارسیدن بیست و نهم فروردین ماه، «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی» پیامی صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دولت اصلاحات گفت: عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین‌المللی صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان از همتای اندونزی خود برای سفر به تهران دعوت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است