استانی 22:23 - 09 آبان 1393
رئیس اتحادیه پوشاک دامغان خواستار شد
رئیس اتحادیه فرش، پوشاک، پارچه و کفش دامغان خواستار جلوگیری از ترویج مدهای غربی در واحدهای صنفی دامغان شد.

جلوگیری از ترویج مدهای غربی در واحدهای صنفی دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، احمد فلاحتی‌نژاد امشب در دوره آموزشی که به منظور ارتقای کیفی توسط اداره اماکن عمومی شهرستان دامغان برگزار شد، به رعایت حجاب و عرضه لباس مطابق با فرهنگ اسلامی و ایرانی و پرهیز از عرضه لباس‌های مطابق با فرهنگ غربی در دامغان تأکید کرد.

رئیس اتحادیه فرش، پوشاک، پارچه و کفش دامغان در این نشست از فروشندگان درخواست کرد تا نسبت به سیاه‌پوش کردن سر در مغازه‌ها و توزیع بسته‌های فرهنگی عاشورایی اقدام کنند.

فلاحتی‌نژاد با تأکید بر شرکت در مراسم سوگواری در ساعات کاری، رعایت موازین شرعی را از کسبه این صنف خواستار شد.

وی گفت: این اتحادیه دارای حدود 300 پروانه کسب فعال و 150 پروانه مباشرت در دامغان است.

رئیس اتحادیه فرش، پوشاک، پارچه و کفش دامغان گفت: در این نشست در قالب مسابقه‌ای از همه فروشندگان خواسته شد تا سه راهکار برای آشنا کردن جوانان با فرهنگ عاشورا و مکتب اهل بیت (ع) ارائه کنند و مقرر شد به پنج نفر جوایزی اهدا شود.

وی از اقدام در خصوص تهیه و تدوین جزوه‌ای شامل اصطلاحات غربی که روی برخی از لباس‌ها درج شده به همراه معانی آنها و توزیع آن بین فروشندگان لباس خبر داد و افزود: هدف از تدوین این جزوه، آشنا کردن فروشندگان با معانی لغوی این اصطلاحات که بیشتر معانی زشتی دارند، است.

رئیس اتحادیه فرش، پوشاک، پارچه و کفش دامغان افزود: از فروشندگان می‌خواهیم در ایام محرم از فروش لباس‌های مشکی با اصطلاحات غربی که متاسفانه استفاده از آن‌ها در این ایام رواج می‌یابد، خودداری کنند. 

فلاحتی‌نژاد افزود: هدف از برگزاری این کلاس‌ها، ارتقای سطح علمی کسبه برای حفظ اموال شخصی و جلوگیری از سرقت و ملزم بودن فروشندگان به حفظ حجاب اسلامی و آشنایی هر چه بیشتر با قانون نظام صنفی است.

وی در ادامه افزود: این قبیل کلاس‌های توجیهی در آینده توسط اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره بازرسی از اصناف دامغان برگزار خواهد شد.

یک دوره کلاس آموزشی به منظور ارتقای کیفی توسط اداره اماکن شهرستان دامغان در محل اتاق اصناف شهرستان دامغان برگزار شد؛ در این کلاس جمعی از کسبه اتحادیه صنف فرش و پوشاک و پارچه و کفش دامغان حضور داشتند.


5085054
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است