علمی فناوری 18:54 - 04 بهمن 1395
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاه‌های کشور از اعزام 13 کاروان از استان آذربایجان‌شرقی در شانزدهمین دوره سفر دانشجویی عتبات عالیات خبر داد.

اعزام بیش از 16 هزار نفر به سفر دانشجویی عتبات عالیات

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمدرضا فقیهی در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: امسال پنج گروه دانشگاهی اعم از اساتید، کارمندان، دانشجویان متاهل، دانشجویان دختر مجرد و دانشجویان پسر مجرد به عتبات اعزام می‌شوند. در این دوره نیز مانند دوره قبل بر اساس تفاهم نامه‌ای که با اداره گذرنامه منعقد شده، مجوز خروج از کشور دانشجویان پسر اخذ شده است.

وی به رایزنی با بانک ملت برای ارائه وام عتبات به دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: به دانشجویانی که از طریق زمینی به عتبات اعزام شوند، یک میلیون تومان و دانشجویانی که به صورت هوایی اعزام شوند، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام قرض الحسنه تعلق می‌گیرد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاه‌های کشور گفت: 83 هزار نفر در کشور برای اعزام به عتبات ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از 16 هزار نفر اعزام می شوند.

حجت الاسلام فقیهی  اظهار کرد: کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم، بر اساس ظرفیت‌های موجود در داخل کشور و همچنین کشور مبدأ ستاد ناگزیر هست اعزام شوندگان را از طریق قرعه کشی از بین ثبت نام کنندگان انتخاب کند.

وی خاطرنشان کرد: متاهل‌ها با بیش از 41 هزار نفر بیشترین تعداد ثبت نام کننده را به خود اختصاص داده و پس از آن نیز پسران مجرد با بیش از 14 هزار نفر، دختران مجرد با بیش از 11 هزار نفر، کارمندان با بیش از 10 هزار نفر و اساتید با بیش از چهار هزار نفر در رده های بعدی قرار دارند.

وی شعار امسال اعزام دانشگاهیان به عتبات را "کسب زندگی فاطمی" اعلام و یادآوری کرد: شعار امسال به خاطر مصادف بودن ابتدای امسال با ولادت حضرت فاطمه (س) و روز 29 اسفند و انتهای سال با ولادت ایشان نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام فقیهی همچنین متذکر شد: صندوق رفاه دانشجویان در آستانه اربعین حسینی و به منظور حمایت دانشجویان و حمایت از این اقدام معنوی و فرهنگی به دانشجویان متقاضی به صورت ویژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن وام هفت میلیونی عتبات عالیات پرداخت می‌کند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی در سه بخش قبل از اعزام، حین اعزام و بعد از اعزام برنامه ریزی شده است و امسال ۱۶ هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات اعزام می شوند.

انتهای پیام


8704845
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس در حال تدوین است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کمیسیون اروپا اعلام کرد که به پلتفرم اجتماعی تیک‌تاک ۲۴ ساعت فرصت داد تا ارزیابی مخاطرات برنامه جدید خود، تیک‌تاک لایت را ارائه دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در پی تصادف شدید دو خودرو در اتوبان تهران-قم، کارشناسان اورژانس استان تهران فقط در ۱۴ دقیقه خود را با بالگرد به محل حادثه رساندند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ظاهراً پس از دریافت آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، یک خط باریک سبز رنگ روی نمایشگر گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ نمایان می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرستاری وزارت بهداشت از افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آزمایشگاه‌ها خط مقدم در تشخیص بیماری‌ها هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: تقلب سازمان یافته در آزمون سراسری سال گذشته رخ نداده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا پایان فروردین توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است