وبگردی 12:59 - 19 بهمن 1394
در حالی که چینی‌ها fرای توسعه نسل پنجم جنگنده‌های خود در تقلا هستند،‌ خرید ۲۴ فروند سوخو-۳۵ روسی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا همزمان با تقویت توان رزم هوایی، بتوانند فرصت کافی برای ارزیابی دوباره پروژه ساخت جنگنده‌های داخلی خود داشته باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خرید 24 جنگنده نوین سوخو-35 روسی از سوی چین یک امر ضروری برای پکن است. زیرا با این خرید، نیروی هوایی چین نه تنها جت‌های نوینی را دریافت می‌کند که می‌توانند توازن قوا در تنگه تایوان را تحت تأثیر قرار دهند، بلکه به ارتش چین اجازه می‌دهد تا پیشرفت و توسعه جنگنده‌های جی-11 خود را مورد ارزیابی قرار دهد.

 

اندیشکده کارنگی-مسکو در گزارشی اعلام کرد که خرید 24 جنگنده سوخوی-35 حدود 2 میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت و دومین قرارداد بزرگ بین ارتش‌های روسیه و چین است.

 

حدود یک سال پیش بود که یک قرارداد برای خرید 4 گردان سامانه دفاع موشکی اس-400 به ارزش 1.9 میلیارد دلار بین طرفین امضا شد. مذاکرات طرفین برای این خرید از سال‌های 2010-2011 آغاز و تا سال 2014 که تمامی موضوعات اختلافی حل شدند ادامه داشت. طبق گزارش‌ها قرار است که از سال 2016 انتقال تجهیزات آغاز شود و مابقی بخش‌ها و تجهیزات طی سال‌های 2017 تا 2018 به چین منتقل شوند.

 

با توجه به مزیت‌های حاصل از خرید جنگنده‌های روسی توسط چین، به نظر می‌رسد که ارتش چین در حال حاضر در حال بررسی راه‌هایی برای توسعه قابلیت‌های رزمی هوایی خود است.

 

در گزارش منتشره از سوی اندیشکده کارنگی-مسکو آمده است که از بین دو جنگنده ساخت چین که هم‌اکنون در حال توسعه هستند، جی-20 و جی-31، تنها جی‌-20 ممکن است که به عنون یک جنگنده نسل پنجم به حساب بیاید.

 

در نتیجه، هرچند جنگنده جی-31 از فناوری رادارگریز استفاده می‌کند، اما قطعات و بخش های اصلی آن از جنگنده‌های نسل 4+ همچون جی-10بی، جی-16 و اف‌سی-1 وام گرفته شده است.

 

در این شرایط، هرچند جی-20 از تمامی قابلیت‌های صنعت هوایی چین بهره برده است،‌ اما آمادگی رزمی آن در حال حاضر خیلی مشخص نیست.

 

در گزارش اندیشکده کارنگی-مسکو آمده است که جنگنده سوخو-35 روسی یک جنگنده نوین با حداکثر پیشرفت نسبت به سوخو-27 است.

 

در نتیجه خرید جنگنده‌های سوخو-35، ارتش چین می‌توان پیشرفت و توسعه جنگنده‌های جی-11 را مورد ارزیابی قرار دهد. به این صورت که چینی‌ها بتوانند از رویکرد روس‌ها در حل مشکلات موجود بر سر کاربرد فناروی رادارگریز بهره برده و بتوانند قابلیت‌های صنعت هوایی چین را ارتقا دهند.

 

همچنین احتمال دارد که همراه با ارائه 24 فروند سوخو-35، قراردادهای بیشتری برای خرید برخی بخش‌های مورد نیاز جنگنده‌های نوین چینی، و همچنین انتقال فناوری بین دو طرف امضا شود.

 

اما فروش این هواپیماها برای روس‌ها می‌تواند موقعیتشان را در بازارهای خارجی بهبود بخشد. انتظار می‌رود که پس از چین، اندونزی خریدار بعدی جنگنده‌های سوخو-35 باشد.

 

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

7664286
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دکتر خالد شوکت، سیاستمدار و سخنگوی سابق دولت تونس به بیان نکاتی درباره عملیات وعده صادق پرداخت.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دور جدید اعتراضات علیه جنگ غزه در آمریکا که از دانشگاه کلمبیا آغاز شده بود، گسترش یافته و سایر دانشگاه‌های معتبر آمریکا را نیز در بر گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» فرهنگ ما استفاده از حمل‌و‌نقل را برای دیگران ایمن یا نا ایمن می‌کند و این صرف رانندگی نیست، یک‌بار برای همیشه یاد بگیریم در مترو و اتوبوس به افراد زل نزنیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از بزرگترین نوآوری‌های فناوری ارتباطات تا به امروز تلفن است، با استفاده از آن، ما بر فراز کوهها، اقیانوس‌ها متصل شده ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» جملاتی مانند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، ای کاش من هم یک پاسدار بودم و سپاه عمود خیمه انقلاب است این سوالاتی را در ذهن، بخصوص نسل جوان پررنگ می‌کند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های ضد ایرانی با استفاده از تمام تکنیک‌ها و شگرد‌های مختلف جنگ روانی هدفمند درصددند تا چهره نامطلوبی از جمهوری اسلامی ایران برای افکار عمومی داشته باشند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت‌های تسلیحاتی در اروپا مشغول سوداگری با خون شهروندان دیگر کشور‌های دنیا به بهانه جنگ هستند. جنگی که اروپا در کنار آمریکا به استمرار آن اصرار می‌ورزد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وسط ویرانی و جنایات به جا مانده از ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بیمارستان شفا جمله‌ای روی یکی از دیوار‌های بیمارستان، نور شد: «ای فاطمه! برای رسیدن به سعادت آخرت، در مقابل تلخی‌های دنیا صبوری کن».
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کودکان به رفتار و کردار بزرگترها و حوادث تلخ و شیرین زندگی خیلی حساس هستند و با هر اخم و خنده‌ای دچار نوسانات روحی و روانی می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دوستی بر اساس اعتماد بنا شده است، اما گاهی اوقات ممکن است این احساس آزاردهنده به شما دست دهد که وقتی شما در کنارش نیستید، پشت سر شما حرف بزند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است