بین‌الملل 11:59 - 31 شهریور 1396
انتقاد معاون مرکل از اظهارات ترامپ در سازمان ملل
معاون صدراعظم و وزیر امور خارجه آلمان گفت: رهبران جهان باید به دنبال تغییراتی در راستای تحقق صلح و ثبات در عرصه بین‌المللی باشند.

گابریل: شعار «اول کشور ما» باعث تقابل بیشتر می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، زیگمار گابریل، معاون صدراعظم و وزیر امور خارجه آلمان در هفتادودومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: در حالی که بشر با همان مشکلات ساختاری ۴۰ سال پیش همچنان مواجه است، به نظر می‌رسد بهبود وضعیت در جهان به امری دشوارتر تبدیل شده است.

وی افزود: جهان‌بینی مبتنی بر تقدم منافع ملی و عدم مشارکت در ایجاد تعادل میان منافع سایر کشورها زمینه‌ روبه رشدی پیدا کرده است. این جهان‌بینی دنیا را به عنوان نبردگاهی تلقی می‌کند که همگان باید با یکدیگر بجنگند و به دنبال تحقق منافع خویش باشند که این اقدام یا به تنهایی و یا در قالب ائتلاف صورت می‌گیرد. من بر این باورم که ما باید علیه این جهان‌بینی اقدام کنیم.

معاون آنگلا مرکل در ادامه بر ضرورت همکاری‌های بین المللی تاکید کرد و گفت: شعار «اول کشور ما» نه تنها باعث تقابل بیشتر و آبادانی کمتر می‌شود، بلکه در نهایت به باخت طرفین منتهی می‌گردد.

به گزارش ایسنا، اشاره این مقام آلمانی به اظهارات دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا است که در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شعار «اول آمریکا» را باری دیگر تکرار کرد.

معاون صدراعظم آلمان در این سخنرانی گفت، پس از دو جنگ جهانی، کشورش یاد گرفته که دشمنان سابق خود را به عنوان شرکا و همسایگانی تلقی کند که می‌تواند با آنها همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشد.

گابریل تصریح کرد: در چارچوب تعامل و همکاری بین‌المللی هیچ کس استقلال خود را از دست نمی‌دهد. تبدیل کردن دشمنان سابق به دوستان جدید برای آلمان امری آسان نبوده و تلاش برای همکاری همواره مورد استقبال قرار نگرفته است اما این تلاش باعث شده که در نسل‌های پس از جنگ، شاهد تحقق صلح در اروپا باشیم.

وی افزود: آلمان‌ها از کشورهایی که در اروپا از خود شجاعت نشان داده و رابطه دوستی با برلین برقرار کرده‌اند، سپاسگزار است.

این مقام آلمانی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به اقدامات پیونگ‌یانگ پرداخت و تصریح کرد که این اقدامات نشان‌دهنده ضرورت واکنش فوری جامعه بین‌المللی در راستای مقابله با آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای تحریک‌آمیز کره‌شمالی است.

نحوه حل بحران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا این امر بر نگرش سایر کشورهایی که به دنبال تسلیحات هسته‌ای هستند، تاثیر خواهد گذاشتگابریل ادامه داد: نحوه حل بحران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا این امر بر نگرش سایر کشورهایی که به دنبال تسلیحات هسته‌ای هستند، تاثیر خواهد گذاشت. وضعیت کره‌شمالی موضوعی نیست که بتوان با آن به طور یک‌جانبه یا منطقه‌ای برخورد کرد بلکه چالشی است که باید با اقدامی جهانی و همگانی مرتفع گردد.

معاون صدراعظم آلمان در بخش دیگری از اظهارات خود به بالا گرفتن تنش‌ها در میانمار پرداخت و از جامعه بین المللی خواست هرچه سریع‌تر در راستای مقابله با این بحران اقدام کنند.

وزیر امور خارجه آلمان با تأکید بر ضرورت فعالیت نهادهای بین المللی نظیر سازمان ملل متحد، گفت: هرچند مبانی و اصول این سازمان‌ها همچنان مصداق دارد اما لازم است این نهادها خود را با واقعیت‌های روز تطبیق دهند.

انتهای پیام


9430252
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های عراقی از وقوع انفجار در پایگاه نظامی «کالسو» در شمال استان بابل خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شدت سکوت حکام عرب در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به تشدید تنش‌ها اعلام کرد که این کشور به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه در لندن اعلام کرد که انگلیس درخواست رژیم صهیونیستی برای قراردادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی را با جدیت رد کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای اولین بار بر سر تعیین حدود مرزی میان خود به توافق رسیدند که طی آن ۴ روستا به دولت باکو بازگردانده می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی در نیویورک مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اقدام به خودسوزی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مقاومت فلسطین جمعه شب اعلام کردند که به پایگاه نظامیان صهیونیست در استان جنین واقع در شمال کرانه باختری حمله کرده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی‌ان‌ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که پایگاه هوایی که ادعا می‌شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می‌رسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است