استانی 21:44 - 27 اسفند 1396
استاندار تهران:
دماوند- استاندار تهران گفت: پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تنها راه مقابله با تبدیل اراضی کشاورزی است.

پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تنها راه مقابله با تبدیل اراضی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهر آبسرد که در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد، با تأکید بر این نکته که حفاظت از باغات میوه شهر آبسرد باید از اولویت های کاری مسئولین این شهر قرار بگیرد، خطاب به شهردار آبسرد گفت:به هیچ وجه نگذارید که باغات میوه شهر آبسرد که به نوعی هویت این شهر محسوب می شوند تخریب و به ویلا تبدیل شوند.

مقیمی موقعیت شهر آبسرد را بواسطه داشتن مزیت کشاورزی و جاذبه های کم نظیر گردشگری در استان تهران کم نظیر توصیف کرد و افزود:این شهر با داشتن زمینهای مستعد کشاورزی از زرخیزترین اراضی موجود در استان تهران است و در عین حال از ظرفیت های ویژه برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار بوده و از این حیث متمایز با سایر شهرهای استان است.

وی تخریب اراضی و باغات کشاورزی در این شهر را یکی از اهداف افراد سودجو در استان برشمرد وتصریح کرد:باغات میوه این شهر همواره مورد طمع افراد فرصت طلب برای ساختن خانه و ویلا بوده است و فرماندار شهرستان دماوند و شهردار دماوند باید با جدیت تمام مانع این قبیل ساخت و سازها و تغییر کاربری ها در این شهر شوند.

استاندار تهران ،پیشگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز را تنها راه مقابله با تبدیل اراضی کشاورزی دانست و تأکید کرد:تخریب ویلا یا خانه ای که بواسطه تغییر کاربری اراضی کشاورزی ساخته شده کار آسانی است اما تبدیل همان خانه به باغ میوه بسیار دشوار و زمانبر است.

مقیمی در ادامه با اشاره به کمبود آب برای آبیاری اراضی کشاورزی در این شهر خواستار بهره گیری از روش های علمی و نوین آبیاری از سوی مدیران شهری وفرماندار دماوند در این شهر شد و افزود:استفاده از شیوه های سنتی آبیاری هم باعث هدر رفت آب می شود و هم سطح بهره وری در باغات را کاهش می دهد وفرمانداری شهرستان دماوند باید با ایجاد بستر های لازم برای جایگزینی آبیاری قطره ای و ترویج کشت گلخانه ای بین کشاورزان به این امر اهتمام کند.



در ابتدای این نشست شهردار آبسرد با ارائه گزارشی از کمبودها و مشکلات این شهر پیشنهاد احداث مجتمع رفاهی وتوریستی حدفاصل محور آبسرد به فیروزکوه و همچنین احداث پایانه میوه وتره بار شهر آبسرد را در راستای ایجاد اشتغال در شهر آبسرد مطرح کرد که مورد تأیید و موافقت استاندار تهران قرار گرفت.


9719725
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است