گوناگون 15:53 - 26 خرداد 1398
خبرگزاری ایسنا لولا و لولا آرامبند
لولا و لولا آرامبند یکی از مهم‌ترین کالاهایی هستند که در ساخت تجهیزات ساختمانی مانند کابینت‌ها و یونیت‌ها به کار می‌روند.

لولا و لولا آرامبند

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خوگر، لولا آرامبند کابینت که یراق‌آلاتی ساده اما با طراحی پیچیده هستند موجب می‌شوند درب‌ها به نرمی، سهولت و بدون ایجاد صدا و ضربه تا زاویه‌هایی مشخص باز و بسته شود. این زاویه، بسته به نوع لولا از ۹۰ درجه تا ۱۱۰ و حتی ۱۳۵ درجه را شامل می‌شود.

این یراق‌آلات به دلیل همین کاربری‌های متنوع در مدل‌های مختلف تولید می‌شود. لولایی که در این مطلب قصد اشاره به آن را داریم لولای کابینتی یا همان لولا آرامبند است. این لولاها که در تولید انواع کابینت و یونیت‌ها قابل استفاده‌اند، خود نیز دارای دسته‌بندی متنوعی هستند که به تفکیک اشاره خواهد شد.

لولا آرامبند چیست؟

لولاهای آرامبند که با نام لولای گازر یا فنری نیز خوانده می‌شوند، لولاهایی هستند که در ساختار خود از پمپ گاز و فنر برخوردارند. پمپ گاز هنگام بسته شدن درب از بسته شدن ناگهانی درب و ایجاد صدا ناشی از این برخورد جلوگیری می‌کند. فنر موجود در ساختار لولا نیز موجب می‌شود تا بسته شدن درب باقدرت بیشتری صورت گیرد و کاربر به فشار زیادی جهت باز و بسته کردن درب نیاز نداشته باشد.

قطعات انواع لولا آرامبند

پس از انتخاب جای لولا بر درب کابینت و اتصال به‌وسیله پیچ‌ها، تنظیمات جانبی و جایگیری صحیح درب بر بدنه کابینت یا رگلاژ آن به‌وسیله پیچ‌های موجود بر ساختار لولا به سهولت انجام می‌شود. این مدل رگلاژ آسان یکی از دلایل محبوبیت انواع لولا آرامبند کابینت است.

این لولاهای کابینت معمولاً از قطعه‌ای به نام کلیپس نیز برخوردارند که کلیپس موجب می‌شود در صورت نیاز به جدا کردن درب کابینت از بدنه، نیازی به جدا کردن لولا نباشد.

مهم‌ترین دسته‌بندی که برای این لولاهای آرامبند قابل اشاره است دسته‌بندی توکار و روکار است.

لولا آرامبند توکار

کابینت‌ها و کمدها بنا به نوع طراحی ممکن است دارای دربی باشند که در داخل ساختار و هم‌سطح بدنه کابینت تولید شوند. این مدل درب‌ها که توکار نام دارند نیازمند نصب لولا آرامبند توکار نیز خواهند بود. لولا توکار بنا به نوع ساختار، نیازمند آن است که حفره‌ای در درب کابینت ایجاد شود تا در داخل آن نصب شود. این حفره از طریق گردبر در درب کابینت ایجاد می‌شود. لولای توکار باید در کابینت‌هایی استفاده شود که ضخامت استاندارد دارند. این مهم نصب لولا توکار را در کابینت‌های قاب‌دار غیرممکن می‌سازد. سختی‌ها و محدودیت‌های نصب لولا آرامبند توکار موجب می‌شود تا این مدل لولا محبوبیت کمتری نسبت به انواع لولای روکار داشته باشد.

لولا آرامبند روکار

این مدل لولا مختص استفاده در کابینت‌هایی است که درب روی بدنه و بیرون از ساختار آن نصب می‌شود. نصب این لولا ساده‌تر است و تنها نیاز به سوراخ‌کاری با مته در درب و بدنه دارد. انواع مدل لولا روکار را می‌توان در انواع کابینت با ضخامت‌ها و مدل‌های مختلف به کاربرد.

به دلیل زیبایی محصول نهایی و نبود محدودیت‌هایی مانند گردبر برای نصب این لولا در سال‌های اخیر شاهد افزایش گرایش صنعتگران و تولیدکنندگان به این انواع لولاهای روکار هستیم.

لولا آرامبند نیمه روکار

لولا نیمه روکار برای کابینت‌هایی استفاده می‌شود که نه تنها روکار باشد و درب‌های یوینیت ها در بیرون از ساختار بدنه نصب شوند بلکه دو یوینت در کنار هم باشند و تنها یک دیواره حائل بین دو یونیت قرار بگیرد. برای استفاده از لولای نیمه روکار باید لولاهای درب‌های این دو یونیت هر دو بر این تک دیواره حائل سوار شوند.

لولای نیمه روکار درب را به‌گونه‌ای بر بدنه کابینت نگه می‌دارد تا مانند تصویر زیر هر یک از درب‌ها نیمی از دیوار حائل را اشغال کنند.

به‌جز توکار یا روکار بودن، نوع دیگری از لولا نیز موجود است که برای بخش‌های ویترین دار کابینت‌ها و درب‌های شیشه‌ای آن‌ها کاربرد دارد. این لولا، لولا آرامبند شیشه نام دارد:

لولای شیشه

درب‌های شیشه‌ای و کابینت های مجهز به درب‌های شیشه‌ای و ویترین‌ها نیز همچون انواع درب، برای باز و بسته شدن نیاز به لولا دارند. لولای شیشه همچون انواع لولا بسیار متنوع‌اند و هر مدل کارایی خاص و وظیفه منحصربه‌فردی را انجام می‌دهد. به‌جز تنوع در کاربری، این مدل لولا از تنوع متریال نیز برخوردار می‌باشند؛ متریال های به کار رفته در این مدل لولا طیف گسترده‌ای از استیل ۲۰۱، استیل ۳۰۴ یا متریال آهن با روکش کروم را شامل می‌شود.

لولا آرامبند شیشه نیز از نوع لولا شیشه روکار و لولا شیشه توکار می‌باشد.

خرید لولا آرامبند

برای انتخاب و خرید لولا آرامبند باید توجه داشت که برای هر درب معمولاً دو لولا کافی است اما اگر درب کابینت سنگین باشد ممکن است به لولاهای بیشتری برای باز و بسته کردن نرم و آسان درب نیاز باشد. لازم است در این انتخاب کیفیت لولا را لحاظ کرد تا به تعویض لولا پس از مدتی استفاده نیاز نباشد. برای خرید لولا باکیفیت از بهترین برندهای روز دنیا می‌توانید به فروشگاه اینترنتی خوگر پلاس مراجعه کرده و پس از بررسی انواع لولاهای آرامبند ارائه‌شده و قیمت لولا آرامبند مدل مورد نیاز متناسب با نوع کاربری کابینت خود را انتخاب و خریداری کنید.

انتهای رپرتاژ خبری


10151030
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است