استانی 17:58 - 29 دی 1400

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از مأموریت خود فاصله گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر هاشم داداش پور در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین که ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: رسالت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با توجه به نام این دانشگاه روشن و معین است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: در سال‌های گذشته دلایل زیادی موجب شده تا دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) (ره) استان قزوین از هدفی که برایش تعریف شده فاصله بگیرد تا جایی که امروز از ۸ هزار دانشجویی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند تنها ۱۷۷ نفر آنها دانشجوی بین‌المللی هستند و این نشان می‌دهد دانشگاه از مأموریت خود فاصله گرفته و باید به ریل اصلی بازگردد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تبیین کرد: این به این معنا نیست که بقیه دانشگاه‌ها نمی‌توانند در این زمینه ورود داشته باشند اما دانشگاه قزوین باید در این زمینه حداکثر فعالیت را داشته باشد و طبیعی است که انتظار داشته باشیم دانشگاه بین‌المللی قزوین با این جهت‌گیری مسیر را طی کند.

وی گفت: برخی دانشگاه‌ها بسته به مزیت‌های منطقه‌ای خود تعریف می‌شوند، برخی کارکردهای ملی و برخی نیز کارکردهای مهارتی و مجازی دارند ولی دانشگاه بین‌المللی قزوین جز معدود دانشگاه‌هایی است که کارکرد بین‌المللی دارد.

داداش پور یادآور شد: اینکه چرا دانشگاه قزوین در مسیر هدف خود حرکت نکرده مهم نیست ولی امروز ما انتظار داریم که این دانشگاه تمام سعی خود را در جذب دانشجوهای بین‌المللی به کار بگیرد و ما نیز در وزارت علوم تلاش می‌کنیم مأموریت این دانشگاه را احیا کنیم.

وی همچنین به شرایط کرونا و بازگشایی دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون کرونا در کشور ما کنترل شده است و بیش از ۸۰ درصد دانشجویان نیز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و طبق برنامه‌ریزی ها در صورت تداوم این وضعیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی به صورت حضوری فعالیت خود را ادامه خواهند داد.


11417853
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است