فرهنگی‌هنری 14:44 - 21 مرداد 1399
دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه مدرسه هویت آموزش‌وپرورش است، بیان کرد: پایه‌های اجتماعی شدن، مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌پذیری در جامعه در مدرسه شکل می‌گیرد و هیچ کاری به‌اندازه آموزش‌وپرورش تأثیرگذار، عمیق، ماندگار و از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر نیست.

چرا کشورها به آموزش‌وپرورش اهمیت زیادی می دهند؟

به گزارش ایسنا، محمود امانی در وبینار نمایندگان شورای عالی آموزش ‌و پرورش در استان‌ها که در سالن جلسات دبیرخانه شورای عالی برگزار شد، اظهار کرد: شورای عالی مرکز اصلی هدایت نظام تعلیم و تربیت به سمت اهداف متعالی آموزش‌وپرورش است.

وی با طرح این سؤال که چرا در کشورهای مختلف به آموزش‌وپرورش اهمیت زیادی داده می‌شود؟ گفت: بنیادین‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه برای ارتقا و نهادینه‌سازی شاخص‌های ملی توسعه و پیشرفت جامعه، در آموزش‌وپرورش است.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش ادامه داد: برای وضع خوب یک جامعه شاخص‌های مختلفی در نظر می‌گیرند، همین شاخص‌های عادی مانند وقتی‌که از خانه بیرون می‌رویم متکدی نبینیم، بیکاری کمتر شده باشد، گرانی نباشد، آدم‌های خوش ‌رفتار، مودب و... بیشتر بینیم.

وی اضافه کرد: همه ما می‌خواهیم فرزندانمان در یک جامعه سالم، خوب و رشد یافته، پرورش پیدا کنند، بنابراین اگر به دنبال آن هستیم که جامعه‌ای سالم و به‌دوراز آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم باید به مدرسه توجه نموده و درآن سرمایه‌گذاری کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه مدرسه هویت آموزش‌وپرورش است، گفت: پایه‌های اجتماعی شدن، مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌پذیری در جامعه در مدرسه ساخته می‌شود و هیچ کاری به‌اندازه آموزش‌وپرورش تأثیرگذار، عمیق، ماندگار و از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر نیست.

امانی اظهار کرد: اگر در نقطه‌ای که بچه‌ها دارند رشد می‌کنند نیازهای آن‌ها برطرف نشود دچار ناکامی شده و سرخورده می‌شوند و عدم توجه به آموزش‌وپرورش افراد باعث بروز آسیب‌های اجتماعی در مدارس می‌شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر مدارس در تربیت‌پذیری افراد، گفت: مدارس اصل و پایه الگوپذیری، اجتماعی شدن و مهارت‌آموزی دانش آموزان است و اگر در مدرسه سرمایه‌گذاری بیشتر، آموزش بهتر، نظام مشاوره و بهداشتی بهتر، آرامش روحی و روانی بهتر و... ایجاد کردیم این کار باعث یادگیری بهتر و بیشترآن‌ها خواهد شد.

امانی با اشاره به نقش فناوری‌های نوین در امر تعلیم و تربیت، افزود: با پیشرفت فناوری‌های نوین و توسعه رسانه‌ها و آسان شدن دسترسی به آموزش و یادگیری دانش آموزان، عده‌ای فکر می‌کنند که باید سراغ این نوع یادگیری الکترونیکی رفت البته در بین این‌ها افراد فناوری زده، بیشتر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: متخصصان تعلیم و تربیت دنیا با هر نوع اقدامی که باعث تضعیف مدرسه شود مخالف‌اند و معتقد هستند فقط تأکید به بعد فناوری برای آموزش دانش آموزان کافی نیست و این امر آسیب‌ها و صدمات زیادی به دانش آموزان وارد می‌کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: کارکرد مدرسه یک دستاورد استثنایی و بی‌نظیر است بچه‌ها به مدرسه می‌آیند تا مهارت و سبک زندگی کردن، خودباوری، مسئولیت‌پذیری، احترام به همدیگر، نوع‌دوستی، گذشت و فداکاری را یاد بگیرند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، امانی با اشاره به اینکه شخصیت و مهارت‌های ارتباطی دانش آموزان در مدرسه شکل می‌گیرد، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش به افراد سرمایه‌ای می‌دهد که این سرمایه می‌تواند منبع و مرجعی برای تشکیل زندگی آن‌ها باشد، مانند مهارت‌های ارتباطی، ارزش‌های فردی و اجتماعی و شناخت افراد از توانمندی‌های خود، نتیجه و ثمره آموزش‌وپرورش مطلوب است.

انتهای پیام


10662429
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است