فرهنگی‌هنری 10:27 - 12 مهر 1394
مجید ملانوروزی ضمن تقدیر از سازمان زیباسازی نسبت به برگزاری سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی تهران گفت: خوشحالم سازمان‌هایی که توانایی و امکان جذب نیروهای متخصص را دارند این رویداد هنری را به سرانجام رساندند.

ملانوروزی: مردم را از طریق هنر به تاریخ کشورمان پیوند دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب، به رویکرد جهانی به موضوع سمپوزیوم‌ها اشاره کرد و افزود: در دنیای امروز هنرهای تجسمی از تنگنا‌ها و چاردیواری‌های موزه‌ها و گالری‌ها خارج شده‌اند و به فضای باز آمده‌اند.

وی گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا شاهد هستیم که از طریق برپایی سمپوزیوم‌ها به شکل‌گیری اکوموزه‌ها به عنوان نسل پنجم موزه‌ها، روی آورده شده است؛ زیرا فضای شهری هم می‌تواند یک اکوموزه باشد که با قرارگیری هنر در طبیعت و محیط، فضا را تلطیف می‌کند و آن را به عنوان یک فضای معرفتی می‌شناساند. یادم می‌آید کوچک که بودیم از هر میدان که عبور می‌کردیم یک مجسمه می‌دیدم و همیشه از همه سوال می‌کردیم که مجسمه چه کسی است؟ در نتیجه می‌توانیم متوجه شویم که مجسمه‌ها چه تاثیری در فکر مردم دارند.

ملانوروزی ادامه داد: امیدوارم مسئولان کمک کنند تا مردم از طریق هنر با شهر ارتباط بهتری برقرار کنند. در حال حاضر کار کردن در حوزه فضاهای شهری اقبال بیشتری برای هنرنمایی دارند ولی این فضا‌ها کمتر در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و امیدوارم با جریان برپایی سمپوزیوم‌ها این روند تسریع شود.

وی بیان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را دارد با همکاری شهرداری و سازمان زیباسازی این روند آفرینش هنری در شهر را ادامه دهد تا فضای شهری بهتری داشته باشیم. همچنین در نصب مجسمه‌های سمپوزیوم باید نگاه کار‌شناسی وجود داشته باشد که در این مورد نیز ما آمادگی هرگونه همکاری را داریم.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی در ادامه با اشاره به شورای نظارت بر نصب مجسمه‌ها و یادمان‌ها در زمینه نظارت بر هنر و نمایه‌های شهری گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورایی با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و هنرمندان مجسمه‌ساز برای نظارت بر مجسمه‌ها و نمایه‌ها در فضاهای شهری و عمومی وجود دارد که مسئولیت این شورا با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و امیدواریم با همکاری نهاد‌ها، سازمان‌ها، شهرداری‌ها و هنرمندان، این شورا به صورت جدی بر روی نمایه‌ و مجسمه‌های شهری نظارت کند. این شورا همچنین می‌تواند هنرمندان را در جریان کار قرار دهد تا فضای شهری را ساماندهی کنند.

هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران تا 24 مهرماه در برج میلاد در دو بخش کارگاه سنگ و آهن در حال برگزاری است.


7159047
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است