اجتماعی 18:01 - 08 اردیبهشت 1394
مدیرعامل سازمان زیباسازی:
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به شایعه تخریب میدان مشق توسط شهرداری گفت: شهروندان تردید نکنند تغییراتی که در میدان می افتد ارزشمند خواهد بود و تا پایان تابستان میدان مشق و بناهای اطراف آن مرمت و نورپردازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، جمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به پیشرفت 40 درصدی پروژه میدان مشق در توضیح اقدامات این میدان گفت: آنچه در میدان مشق در حال انجام است طرحی است که تمامی مطالعات قبلا توسط صاحب نظران و کارشناسان میراث و شهری انجام شده است و پیش بینی می شود تا پایان تابستان کار تکمیل شود.


کامیاب از سنگ فرش شدن خیابان کوشک مصری در طرح خبر داد و گفت: این خیابان همانند محوطه سردر اصلی باغ ملی حدفاصل خیابان فردوسی و سی تیر به طور کامل سنگ فرش می شود .


وی افزود: تمامی پیش بینی‌های تاسیساتی آب، برق و  گاز مجددا اصلاح شده و سنگ فرش‌های جدید بر اساس طراحی که با کارشناسان میراث و طراحان مجرب انجام شده تزیین می شود.


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین از مرمت و بازسازی ضلع جنوبی ساختمان قزاقخانه خبر باهماهنگی و همکاری دانشگاه هنر داد و خاطرنشان کرد: مبلمان متناسب با فضای تاریخی میدان مشق طراحی شده و به زودی در مسیر یاد شده نصب می شود.


کامیاب بخش دیگر تغییرات این میدان را مربوط به نورپردازی دانست و تصریح کرد: اغلب بناهایی که در میدان مشق قرار دارد تا پایان طرح به طور کامل نورپردازی متناسب با بنا و ارزش تاریخی و کارکردی خود می شوند.


وی خطاب به شهروندان و افرادی که درباره تغییرات میدان مشق ابراز نگرانی کردند، گفت: تردید نکنید اتفاقی که می افتد  بسیار ارزشمند خواهد بود و به افرادی که نگرانند پیشنهاد می شود سری به این محوطه بزنند؛ قطعا دل نگرانی آنها برطرف خواهد شد.


بر اساس این گزارش پیش از این "مسعود سلطانی فر" رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با طرح پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک میان شورا و شهرداری تهران گفت: این کارگروه می‌تواند در حوزه‌های تملک مکان‌های تاریخی و حفظ حریم به میراث کمک کند.


سلطانی‌فر با اشاره به کمبود بودجه و اعتبارات در حوزه میراث بیان کرد: میراث برای اجرای برنامه‌های خود در 10 سال آینده به 320 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما در حال حاضر بودجه در نظر گرفته شده برای میراث بسیار اندک است.


انتهای پیام/



6280844
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است