فرهنگی‌هنری 12:10 - 21 تیر 1399
شبکه چهار سیما در راستای پخش فیلم‌های تابستانی هفتگی خود «دونده» امیر نادری را روی آنتن می‌برد.

پخش «دونده» امیر نادری از تلویزیون

به گزارش ایسنا، فیلم‌های دونده، بازداشتگاه شماره ۱۷، الماس خونین، ماری کوری؛ شهامت دانش، من سم هستم، یاغی دشت و شهر گمشده زد، در قالب برنامه «فیلمخانه» از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، پخش جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار در ایام تابستان از اول تیر ماه آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت و مخاطبان این شبکه در تابستان ۹۹ می‌توانند هرروز به تماشای یک اثر برگزیده به همراه نقد و بررسی منتقدان و اهالی سینما بنشینند.

در ادامه اطلاعات کامل از فیلم های برنامه «فیلمخانه» که به ترتیب از  (۲۱ تا ۲۷ تیر) ساعت ۱۰:۳۰ به نمایش در می آید، آمده است:

* دونده فیلمی ایرانی به‌کارگردانی امیر نادری و محصول سال ۱۳۶۳ است که روز شنبه ۲۱ تیرماه پخش می شود.

خلاصه فیلم: امیرو نوجوان تنهایی است که رویایش سفر به آن سوی خلیج فارس و آزادی است. او بطری‌های خالی، قوطی و چیزهایی از این دست را از میان زباله‌ها جمع می‌کند و می‌فروشد و با واکس‌زدن کفش خارجی‌های مقیم آبادان روزگار می‌گذراند. امیرو کم‌کم به کلاس درس شبانه می‌رود و الفبا را یادمی‌گیرد…

مجید نیرومند و موسی ترکی‌زاده در این فیلم بازی کرده‌اند. «دونده» توانسته با دریافت جایزه از جشنواره سه قاره نانت ۱۹۸۵ و جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور ۱۹۸۵ توجه جهانیان را به سینمای ایران جلب کند.

* سینمایی «بازداشتگاه شماره ۱۷» به کارگردانی بیلی وایلدر محصول ۱۹۵۳ است.

خلاصه فیلم: در یکی از اردوگاه های زندانیان جنگ جهانی، زندانیان به دنبال فرار از زندان هستند اما همیشه افسران آلمانی یک قدم از آنها جلوتر هستند. کم کم مشخص می شود که جاسوسی از آلمانی ها بین زندانیان است اما مشکل اینجاست که ....

ویلیام هولدن- دان تیلر- اتو پرمینجر بازیگران این فیلم هستند.

* سینمایی «الماس خونین» به کارگردانی ادوارد زوئیک محصول ۲۰۰۶ آلمان و آمریکا است.

خلاصه فیلم: دنی آرچر جوانی ۳۰ ساله در کشورهای آفریقایی به شغل قاچاق الماس مشغول است. او دستگیر شده و به زندان می افتد. در زندان او با مرد سیاه پوستی به نام سولومن آشنا می شود که ماهیگیر فقیری است و الماس بزرگی را در جایی مخفی کرده. این دو با هم بعد از زندان همراه می شوند تا الماس را بگونه به فروش برسانند آرچر به به سولومن قول می دهد که خانواده اش را در ازای سهمی از الماس پیدا کند...

لئوناردو دی کاپریو و جنیفر کانلی در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

* فیلم سینمایی ماری کوری؛ شهامت دانش، محصول ۲۰۱۶ لهستان است. این فیلم به کارگردانی ماری نوئل سه شنبه ۲۴ تیرماه به نمایش در می‌آید.

این فیلم نگاهی به فعالیت‌های علمی ماری کوری دارد، به خصوص بعد از مرگ همسرش و تلاش او برای شناساندن کارها و تحقیقات علمی خودش در آن روزگار که جامعه علمی اروپا کاملا مردسالار بود و به کوری اجازه حضور در مجامع علمی خود را نمی دادند. در نهایت تلاش های ماری کوری به ثمر می رسد تا او تمام زنان دانشگاهی جدی تر گرفته شوند.

کارولینا گروشکا و شارل برلینگ در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

* سینمایی « من سم هستم» به کارگردانی جسی نلسون محصول ۲۰۰۱ آمریکا است.

سم معلول ذهنی، با هوشی برابر یک کودک ۷ ساله است و دختر کوچکی به نام لوسی دارد. هنگامی که لوسی ۷ ساله می شود مشکلات بسیاری برای این پدر و دختر پیش می آید از جمله آنکه لوسی نمی خواهد باهوش تر از پدرش بنظر برسد و همین موضوع مشکلاتی را در مدرسه برای او ایجاد می کند پس مددکاران اجتماعی این دو را از هم جدا می کنند. حالا سم باید در دادگاه ثابت کند که قابلیت نگهداری فرزندش را دارد و ...

شن پن، داکوتا فانینگ و میشل فایفر بازیگران این فیلم هستند.

* فیلم سینمایی «یاغی دشت» به کارگردانی دنی استرانگ محصول ۲۰۱۷ آمریکا است.

داستان فیلم در مورد یکی از برجسته ترین نویسنده های قرن حاضر دیوید سالینجر است. سالینجر جوان قبل از شهرت، به دختر یکی از نویسندگان بزرگ آن روزها علاقمند می شود. اما شروع جنگ و عدم چاپ داستان هایش بر زندگی او تاثیر منفی می گذارد و نامزدیش به هم می خورد. اما غلبه بر مشکلات جنگ و چاپ رمان بلندش، باعث شهرت افسانه‌ای او می شود...

کوین اسپیسی و نیکلاس هولت بازیگران این فیلم هستند.

* سینمایی «شهر گمشده زد» روز جمعه ۲۷ تیرماه پخش می شود. این فیلم در سال ۲۰۱۷ به کارگردانی جیمز گری در آمریکا تولید شده است.

خلاصه فیلم: یک کاوشگر انگلیسی به نام پرسیوال فاوست در سال ۱۹۲۵ سفری به قلب جنگل‌های آمازون را آغاز می‌کند تا بتواند شهر باستانی و گمشده زد را کشف کند. علی‌رغم این که دانشمندان و محققان این حرکت او را مسخره و مضحک می‌دانند، فاوست به همراه پسرش جک پا به این ماجراجویی رازآلود می‌گذارد. و در نهایت موفق می شود از بقایای یک تمدن گمشده

در دل قبایل بدوی آمازون عکاسی کند. ولی او و پسرش هیچگاه بازنمی گردند.

چارلی هونام، رابرت پتینسون بازیگران این فیلم هستند.

«فیلم خانه» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما هر روز ساعت ۱۰:۳۰ روی آنتن می‌رود و یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته اند، پخش می کند و بعد از نمایش، فیلم توسط کارشناس تحلیل می شود. این فیلم ها روز بعد ساعت ۲ بامداد بازپخش می شوند.

انتهای پیام


10612719
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است