بین‌الملل 17:12 - 25 شهریور 1393
تهران - ایرنا - علیرغم آنکه گروهک تروریستی داعش به هیچ قانونی پایبند نیست، کارشناسان سازمان ملل در ارتباط با سوریه به ائتلاف موسوم به کشورهای باصطلاح ضد داعش هشدار دادند تا در مبارزه با عناصر این گروه تروریستی ˈقوانین جنگیˈ را رعایت کنند و برای محافظت از جان غیرنظامیان، از هیچ اقدام ممکنی دریغ نکنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو، کارشناسان سازمان ملل گفتند که عناصر گروهک داعش مرتکب قتل عام گروه های مذهبی و قومی و آزار و اذیت زنان شده اند.



قدرت های جهانی در نشست روز گذشته (دوشنبه) خود در پاریس از اقدام نظامی برای مبارزه با عناصر داعش در عراق، رسما حمایت کردند.



در همین حال، 'پائولو پینهرو' رییس کمیسیون تحقیقات سازمان ملل امروز (سه شنبه) در شورای حقوق بشر این سازمان اظهار داشت: در حالی که اقدام نظامی به مواضع داعش بسیار محتمل به نظر می رسد، به همه طرف ها یادآور می شویم که باید به قوانین جنگی پایبند باشند.



وی افزود: همه طرف ها موظفند تلاش های جدی را برای محافظت از جان غیرنظامیان به کار گیرند.



به موجب مقررات جنگی قید شده در کنوانسیون های ژنو، طرف های جنگ باید بین اهداف نظامی و غیرنظامی همچون مدارس و بیمارستان ها فرق قائل شوند و عملیات خود را متناسب با تهدیدهای واقعی انجام دهند.



واشنگتن از هفته گذشته وعده داد که درصدد تشکیل ائتلافی برای مبارزه با گروه داعش برآمده است.



فرانسه روز گذشته (دوشنبه) جت های خود را برای ماموریت تجسسی به عراق اعزام کرد، تا اولین متحد پیوستن به کارزار هوایی در این کشور به سرکردگی آمریکا باشد.



براساس این گزارش، پینهرو در ادامه سخنان خود اظهار داشت که عناصر داعش در سوریه به طور وحشیانه و علنا غیرنظامیان را اعدام کرده و همچنین نیروهای مخالف دولت و سربازان ارتش را طی دو ماه گذشته به اسارت گرفته اند.



وی افزود: وقایع اخیر در عراق از تهدید داعش برای اقلیت های قومی و مذهبی در سوریه پرده بر می دارد.



پینهرو گفت: زنانی که در مناطق تحت کنترل داعش زندگی می کنند، از زندگی اجتماعی منع و برخی ظاهرا به خاطر رابطه جنسی نامشروع سنگسار شده اند.



وی اضافه کرد که شستشوی مغزی کودکان، اولویتی برای تروریست ها است و جوانان برای شرکت در جنگ آموزش داده می شوند.



رسانام**9109**1275

انتهای پیام /*


4741325
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است