استانی 16:24 - 17 آذر 1398
ایسنا/مازندران رییس پارک علم و فناوری مازندران از برگزاری پنجمین‌ دوره نمایشگاهی " فن بازار" در قائمشهر خبر داد.

پنجمین‌ دوره نمایشگاهی " فن بازار" در قائمشهر برگزار می‌شود

علی معتمدزادگان در نشستی با خبرنگاران که در محل نمایشگاه بین‌المللی مازندران در قائمشهر برگزار شد، با بیان اینکه تجاری‌سازی، پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید از اهداف تشکیل فن بازار است، اظهار کرد: هر سال یکی از دانشگاه‌های استان میزبان برگزاری نمایشگاه فن بازار بوده است و امسال برگزاری آن در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ مازندران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فن بازار در اقتصاد دانش‌بنیان با برگزاری نمایشگاه تاثیر دو چندان دارد، تصریح کرد: از ۵ محصول جدید در این نمایشگاه رونمایی می‌شود و فن‌بازی بخش دیگری در نمایشگاه است که بازی با فناوری‌های جدید در آن انجام شده و دانش‌آموزان مخاطبان خاص آن هستند.

رییس پارک علم و فناوری مازندران خاطرنشان کرد: مراکز آموزشی و پژوهشی و فناوری استان در این نمایشگاه در قالب غرفه محصولات خود را ارائه می‌دهند.

معتمدزادگان از اجرای شبکه نوآوری و فناوری برای اولین بار به صورت پایلوت کشوری در مازندران خبر داد و گفت: اعضای این شبکه از مرز ۴۰۰ نفر گذشته است و به طور روزانه به تعدادشان اضافه می‌شود و این شبکه بسیاری از خدمات پارک علم و فناوری را در قالب شبکه‌های نوآوری به‌صورت آنلاین به روستاها و نقاط دوردست ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه شبکه نوآوری و فن‌آوری مازندران برای نخستین بار در استان ایجاد شد، افزود: بسیاری از خدمات پارک علمی و فناوری را در قالب شبکه نوآوری و فن‌آوری به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهیم.

رییس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان نقش اساسی در تامین منابع مالی برای استارت‌آپ‌ها داشته و دارد، عنوان کرد: منابع مالی ارزان از طریق صندوق پژوهش و فناوری در اختیار فناوران قرار گرفته است و ۶۰ درصد سهام این صندوق مربوط به بخش خصوصی بوده که به فناوران تسهیلات داده می‌شود.

معتمدزادگان با بیان اینکه فناوران برتر مازندران در دانشگاه مازندران تجلیل می‌شوند، یادآور شد: این مراسم 20 آذر در دانشگاه مازندران بابلسر برپا می‌شود و همچنین خیران در ساخت مراکز علم و فناوری مازندران حضوری فعالانه داشتند به‌طوری‌که مرکز رشد غرب مازندران توسط خیر نوشهری احداث می‌شود.

یازدهمین نمایشگاه سراسری الکامپ در مازندران برگزار می‌شود

عباس رمدانی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران در ادامه این نشست از یازدهمین نمایشگاه سراسری الکامپ در مازندران خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه سراسری الکترونیک، کامپیوتر و فناوری در استان با همکاری پارک علم و فناوری، سازمان برنامه و بودجه، استانداری مازندران، بانک‌ها، گردشگری و دستگاه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان غرفه‌هایی به فعالان این حوزه ارائه شده است، تصریح کرد: در حوزه فناوری اطلاعات ۶.۴  درصد رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کشور در دو سال اخیر داشتیم.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مازندران با بیان اینکه نمایشگاه سراسری الکامپ در فضایی به مساحت ۳ هزار و 400 متر مربع در دو سالن استارت‌آپ‌ها و بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و بانک‌ها در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات از ساعت 10 صبح تا 18 عصر آماده بازدید علاقه‌مندان حوزه فناوری اطلاعات بوده و زمان افتتاح نمایشگاه سه شنبه ۱۹ آذر است.

نمایشگاه در دو فضای جداگانه الکامپ و فن بازار برگزار می‌شود

سعید کریم‌زاده معاون شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه در دو فضای جداگانه الکامپ و فن بازار برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه با هفته پژوهش و فناوری تلاقی یافته و فرصت خوبی برای حضور بخش خصوصی و دولتی حوزه فناوری در این نمایشگاه را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه از غرب تا شرق مازندران برای تبلیغات محیطی نمایشگاه الکامپ تدارک دیده شده است، یادآور شد: 4 بانک دولتی و خصوصی، شهرداری‌ها، بندر امیرآباد، آبفای شهری، توزیع برق در این نمایشگاه حضور دارند.

انتهای پیام


10313707
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است