علمی فناوری 15:39 - 25 بهمن 1394
با توجه به روی آوردن شرکت‌های بزرگ به ساخت گوشی‌های هوشمند بدون قابلیت افزایش حافظه، ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که نیاز به فضای خالی در حافظه‌ گوشی هوشمند خود داشته باشید. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید در ادامه با این مطلب همراه شوید تا به مرور روش‌هایی برای باز کردن فضای بیشتر در حافظه‌ داخلی گوشی هوشمند شما بپردازیم.

با این 6ترفند حافظه داخلی موبایل خود را افزایش دهید

 به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از مشرق، با وجود نرم‌افزارها، بازی‌ها، تصاویر و فیلم‌هایی که به راحتی و با کیفیت هرچه تمام‌تر ثبت می‌شوند؛ دیر یا زود حافظه دستگاه شما پر خواهد شد. کسانی که از گوشی‌هایی با حافظه هشت یا ۱۶ گیگابایتی استفاده می‌کنند چند برابر بیشتر با این مشکل دست به گریبان هستند. (یکی از مشکلات آیفون‌ها نبود مموری کارت و محدودیت فیلم‌برداری 4k است.)

 

در ادامه به شما ۶ ترفند از بهترین راه‌کارها برای دخیره کردن فضا در حافظه دستگاه اندرویدی و  یا آی‌اواس را آموزش می‌دهیم:



عکس‌ها، ویدیو‌ها و اسکرین‌شات‌های قدیمی و تکراری را پاک کنید

 

بخش عکس‌های شما مثل یک گنجینه پنهان‌شده از حافظه گوشی است. تمیز کردن این بخش کار سرگرم‌کننده‌ای نیست و همچنین نیاز به زمان دارد مخصوصا اگر عکس‌ها و ویدیوهای زیادی برای بررسی داشته باشید؛ اما خداحافظی کردن با عکس‌های قدیمی جا برای محتوای جدید باز خواهد کرد. از اولین فایل شروع کنید و دنبال تصاویر و ویدیوهای تکراری بگردید. عکس‌های ناواضح و اسکرین‌شات‌های قدیمی را پاک کنید و در بین تصاویری که پشت سر هم برداشته شده است به دنبال مناسب‌ترین عکس بگردید.

 

وقتی کارتان با وارسی کردن عکس‌ها تمام شد به دنبال پاک کردن ویدیوها و فیلم‌های قدیمی بروید. اگر گوشی شما هم از امکانات  ویرایش ویدیو پشتیبانی می‌کند بعضی از کلیپ‌های بلند را در صورت امکان کوتاه کنید.



عکس‌ها و ویدیوها را به کلود (فضای ابری) یا کامپیوتر منتقل کنید

 

این کار برای کسانی که زیاد به عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی سر نمی‌زنند آسان خواهد بود.

 

همه شما می‌توانید عکس‌هایتان را به راحتی از طریق «فلیکر»، «دراپ باکس»، یا «مایکروسافت وان درایو» روی کلود و به رایگان (بدون محاسبه هزینه اینترنت) پشتیبان‌گیری کنید. (من به شما «Google Photos» را پیشنهاد می‌کنم چون به کاربر اجازه می‌دهد تا هر تعداد عکس را با کیفیت نهایتا ۱۶ مگاپیکسل و ویدیو تا 1080p ذخیره‌سازی کنید.)

 

 

جابجایی تصاویر و ویدیوها به کامپیوتر شخصی هم گزینه بسیار ساده‌ای است.

 

کاربران «مک» می‌توانند آیفونشان را از طریق USB به کامپیوتر وصل کنند و با استفاده از «آی‌تونز»، «iPhoto»، یا اپ جدید «Photos» مدیاها را مدیریت کنند. همچنین می‌توانید از اپِ «Image Capture» برای جابجایی عکس‌ها و ویدیوها از آی‌فون استفاده کنید. پس از اینکه روی کامپیوتر خودتان از فایل‌ها بکاپ گرفتید آن‌ها را به طور کامل از روی آیفون پاک کنید. سایت اپل می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

کاربران «ویندوز» هم می‌توانند از آی‌تونز برای جابجا کردن فایل‌هایشان استفاده کنند. هرچند متدهای جابجایی دستی متفاوت است. می‌توانید برای راهنمایی گرفتن درباره ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ به اینجا مراجعه کنید.

 

همینطور اگر آیفون ۵ (یا بالاتر) و  «iOS 7» (یا بالاتر) دارید می‌توانید از «AirDrop» برای جابجایی بی‌سیم فایل‌ها از آی‌فون به مک با سیستم‌عامل «OS X Yosemite» و بالاتر استفاده کنید. برای راهنمایی برای استفاده از AirDrop می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.



اپ‌های بی‌استفاده را پاک کنید

 

این مورد بسیار ساده است. اپ‌ها می‌توانند میزان قابل توجهی از فضای اسمارت‌فون‌ها را اشغال کنند. اپ‌هایی را که اخیرا استفاده نکردید یا زیاد استفاده نمی‌کنید را پاکسازی کنید؛ مخصوصا بازی‌های قدیمی که دیگر حوصله‌شان را ندارید.

 

برای یاد‌آوری؛ اگر می‌خواهید اپی را روی آی‌فون پاک کنید، آیکون آن را انتخاب و بعد روی ضربدر بالای آن کلیک کنید.

 

برای پاک کردن اپ در اندروید،‌ به منوی اپ‌ها بروید و دستتان را روی آیکون اپ نگه دارید. بعد آن را تا پیام Uninstall بالای صفحه بکشید تا اپ پاک شود. یادتان نرود که اگر این کار را با آیکون‌های روی HomeScreen انجام دهید تنها میان‌بُر اپ پاک خواهد شد و خود اپ روی گوشی باقی خواهد ماند.



به سراغ سرویس‌های پخش موسیقی بروید

 

موزیک‌ها هم بخش عمده‌ای از مموری را تشکیل می‌دهند. در سال‌های اخیر، پخش آنلاین موزیک و سرویس‌های دارای حق عضویت تا حد زیادی جای دانلود و ذخیره‌سازی موزیک روی حافظه شخصی را گرفته‌اند.

 

بسته به حجم موزیک‌های روی مموری‌کارتتان، می‌توانید چندین و چند گیگابایت حافظه را با استفاده از سرویس‌های پخش آنلاین مانند «اسپاتیفای»، «اپل موزیک»، «پاندورا»، یا «ساوند کلود» دخیره کنید.

 

نکته منفی استفاده از سرویس‌های پخش اینترنت (فارغ از ترافیک اینترنت) این است که شما دسترسی آفلاین به آهنگ‌ها را از دست می‌دهید ( و البته باید ماهانه مبلغی را برای حق اشتراک پرداخت کنید). اپل موزیک سرویس تِرک‌های آفلاین را هم ارائه می‌دهد، هرچند آنوقت هدف ما برای باز کردن فضا و ذخیره نکردن موزیک‌ها روی مموری بی‌اثر خواهد شد. اسپاتیفای نیز در نسخه پریمیوم خود به شما اجازه شنیدن آفلاین آهنگ‌ها را می‌دهد هرچند باز تفاوتی با دانلود آن‌ها ندارد.



دست از سر کیفیت 4K بردارید!

 

عملا تمام پرچمدارهای اندروید و همچنین آیفون ۶اس و ۶اس پلاس توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K را دارند. این فایل‌ها عموما تا حد زیادی از ویدیوهای HD و Full HD بزرگ‌تر هستند.

 

باید یک تلویزیون 4K یا مانیتور کامپیوتر 4K داشته باشید تا این ویدیوها را روی آن‌ها پخش کنید، احتمالا تصویربرداری با کیفیت 4K برای شما سود چندانی نخواهد داشت. خاموش کردن ضبط 4K به عمر باتری هم کمک می‌کند.

 

به صورت پیشفرض، اکثر اسمارت‌فون‌ها تنظیماتشان را روی کیفیت 4K نمی‌گذارند؛ اما اگر شما قبل از این تنظیمات را دستکاری کرده‌اید یا مطمئن نیستید که کیفیت تصویربرداری روی کدام گزینه تنظیم شده است، می‌توانید به تنظیمات دوربین گوشی هوشمند بروید و این امکان را خاموش کنید.



محتوا را به مموری کارت منتقل کنید

 

شیارهای مموری‌کارت امکان فوق‌العاده‌ای برای زیاد کردن حافظه گوشی هستند و همینطور به جابجایی بار فایل‌ها از شانه‌های حافظه داخلی کمک می‌کنند. بعضی گوشی‌های اندروید به شکل پیشفرض یک فایل منیجیر دارند که می‌تواند کار انتقال فایل از حافظه داخلی به «microSD» را انجام دهد. اگر گوشی اندروید شما اپ مدیریت فایل ندارد می‌توانید از دو نرم‌افزار رایگان «ES File Manager» و «File Manager» استفاده کنید.

 

کاربران آیفون در این قسمت بدشانس هستند چون این گوشی از حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کند.

 

اگر شما هم راهی برای باز کردن فضای گوشی سراغ دارید در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

2013


7683391
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: در سواحل مکران در حال برنامه ریزی برای مقدمات اجرایی و عملیاتی بخش علمی در این منطقه هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است