استانی 21:00 - 12 بهمن 1393
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌همدان گفت: کنسرت موسیقی ایرانی «ارکستر الوند همدان»‌ از ساعت 19 روز دوشنبه 13 بهمن ماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا اجرا خواهد شد.

اجرای کنسرت موسیقی ایرانی‌ از فردا در مجتمع ‌بوعلی سینای همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، همزمان با فرارسیدن ایام الله مبارک دهه فجر و پس از برگزاری کنسرت‌های متعدد موسیقی « پاپ » در شهر همدان طی یک ماه اخیر، بار دیگر سازهای موسیقی سنتی ایران برای اجرای کنسرت موسیقی «ارکستر الوند» همدان کوک خواهند شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان در این راستا در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کنسرت موسیقی ایرانی «ارکستر الوند همدان» با اجرای آثاری از بزرگان موسیقی ایران، به رهبری «حسین زندی » و خوانندگی: نوین خوشنوا، محمدباقر مرادی(سروش) و حسن زندی از ساعت 19 روز دوشنبه 13 بهمن ماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا اجرا خواهد شد.

داود ابوترابی گفت: « ارکستر الوند همدان » با هدف ایجاد همدلی و پیوند هنرمندان رشته‌های مختلف موسیقی تشکیل شده و سعی این عزیزان بر آن بوده تا با معیارهای علمی، هنری و تکیه بر شاخصه‌های موسیقی ملی کشور حرکت نوین خود را آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه حضور هنرمندان با سابقه در کنار نوازندگان جوان امکان تبادل تجربه‌ها و آموزه های آنان را فراهم ساخته، افزود: 40 نفر از هنرمندان همدانی به سرگروهی سیامک اختری و تکنوازی آسو عبدالله بیگی، مرتضی فطری و فرهاد کریمی در این کنسرت به هنرنمایی خواهند پرداخت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان با تاکید بر اینکه این کنسرت در دو بخش اجرا خواهد شد ادامه داد: در بخش اول قطعاتی همچون «به یاد گذشته»، «تکنوازی ویلن»، «امواج»، تصنیف «زِ مَن نگارم»، «در کنار گلزار»، آواز نوا» و «نه قدرت که با وی نشینم » و در بخش دوم برنامه نیز قطعات «بوی وفا»، «رنگ آذربایجانی »، «دل از دستم رفته برون»، آواز ابوعطا»، «تصنیف نبود ز رُخَت» و در نهایت نیز «سرود ای ایران» توسط هنرمندان شاخص همدانی اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است بعد از برگزاری آئین گشایش نمایشگاه و اهدای جوایز برگزیدگان دومین جشنواره ملی کاریکاتور همدان « کاسنی»، اجرای کنسرت موسیقی ایرانی «ارکستر الوند همدان » از جمله برنامه های مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان به مناسبت  بزرگداشت دهه مبارک فجر امسال محسوب می‌شود که در همین راستا می‌توان به برگزاری عصر شعر انقلاب با حضور شاعران و اعضای انجمن‌های ادبی و ادیبان شهرستان همدان در 15 بهمن ماه نیز اشاره کرد.


5753371
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است