استانی 14:33 - 22 فروردین 1399

تعداد تخت بیمارستانی قم تاسال ۱۴۰۴ بالاتر از استانداردکشور می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا قدیر قبل از ظهر جمعه در حاشیه بازدید استاندار قم از روند ساخت بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری برای ساخت فوری این بیمارستان تهدید را به فرصت تبدیل کرده و ۲۳۰ تخت بیمارستانی به ناوگان بیمارستانی استان قم اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در حالی که اکنون ما یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی داریم با بهره‌برداری از بیمارستان امیرالمؤمنین تخت‌های بیمارستانی قم به یک هزار و ۸۰۰ تخت اضافه و تا سال ۱۴۰۴ به ازای هر هزار نفر ۲ و نیم تخت بیمارستانی افزوده می‌شود و با این وجود تعداد تخت‌های بیمارستانی در قم با بهره‌برداری از دیگر بیمارستان‌های استان بیشتر از استانداردهای کشوری ارتقا خواهند یافت.

بهبود بخش درمان قم با بهره‌برداری از بیمارستان امیرالمؤمنین (ع)

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم هم طی سخنانی گفت: از اوایل اسفندماه شروع به پیگیری برای ساخت بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) انجام شد و برای خرید تأسیسات و تجهیزات برای تکمیل بیمارستان هم اقداماتی صورت گرفت و از سوی وزیر بهداشت من مسئول پیگیری برای افتتاح و تجهیز بیمارستان شدم.

علی ابرازه افزود: این بیمارستان دارای بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان و هم‌چنین پارکینگ و فضای پشتیبانی خوبی است و به سایر بیمارستان‌های قم هم می‌تواند در بخش درمانی کمک کند و با توجه به نزدیک بودن به بیمارستان شهید بهشتی کمک خوبی به بیمارستان خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت برای هر مترمربع بیمارستان باید ۵ میلیون تومان هزینه شود، گفت این بیمارستان ۲۰ هزار متر مربع مساحت دارد یعنی ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت نیاز و ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای تجهیز بیمارستان نیاز است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: ۲۲۰ نفر از سال قبل برای تأمین نیروی انسانی بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) از سوی دانشگاه استخدام شد و ۱۰۰ نفر دیگر هم از طریق یک آزمون استخدامی برای تأمین نیروی انسانی در حال پیگیری هستیم.


10478109
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است