علمی فناوری 11:28 - 29 مرداد 1396
مدیرگروه کیفیت زندگی سرطان پژوهشکده معتمد:
مدیرگروه کیفیت زندگی سرطان پژوهشکده معتمد با بیان اینکه اقداماتی که در خصوص کیفیت زندگی انجام می‌شود، رنگ و بویی از خلاقیت و نوآوری ندارد، گفت: از دانشجویانی که علاقه‌مند به فعالیت در حیطه‌های مختلف کیفیت زندگی و مباحث روان‌شناختی هستند، برای همکاری استقبال می‌کنیم.

کیفیت زندگی در کشور مغفول مانده است/آماده همکاری با دانشجویان هستیم

اکرم‌السادات سجادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گروه کیفیت زندگی سرطان تنها گروهی است که در ایران در ارتباط با کیفیت زندگی به طور کلی و کیفیت زندگی سرطان به طور اخص کار می‌کند، اظهار کرد: این گروه هدف ویژه‌ای تحت عنوان ارتقای کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان و خانواده این افراد را به دنبال می‌کند.

مدیرگروه کیفیت زندگی سرطان پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی (مرکز تحقیقات سرطان پستان) افزود: از بعد روانی و سبک زندگی فرد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، به گونه‌ای که حتی اگر بیماری فرد تایید هم نشود، باز هم از جهت فاکتورهای غذایی، فعالیت فیزیکی و روانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اولین مرحله، پرداختن به خود بیمار به عنوان رکن اصلی است، گفت: با توجه به اینکه بیمار در کنار خانواده زندگی می‌کند، در مرحله بعدی به همسر، فرزندان و مراقبان بیمار می‌پردازیم و در زمینه کیفیت زندگی، وضعیت جسمانی، وضعیت روانی، وضعیت اجتماعی، وضعیت معنوی و سبک زندگی کار می‌کنیم.

سجادیان افزود: یکی از زمینه‌های شاخص فعالیت این گروه مباحث روان‌شناختی است، زیرا به دلیل افکاری که در طول بیماری به فرد عارض می‌شود ممکن است شخص دچار اضطراب، افسردگی و تنش‌های روانی شود.

مدیرگروه کیفیت زندگی سرطان پژوهشکده معتمد تصریح کرد: از این رو از ابتدا که بیمار وارد پژوهشکده می‌شود، مورد ارزیابی تست‌های غربالگری روان

‌شناختی قرار می‌گیرد تا وضعیت فرد در فاز اولیه مشخص شود. 

وی با بیان اینکه اگر فرد دچار مشکل روان‌شناختی یا روان‌پریشی باشد حتما با روانپزشک مطرح می‌کنیم، گفت: گر فرد دچار مشکلات روانشناختی باشد، تحت نظر گرفته شده و چنانچه دارای مشکلات روانپزشکی باشد، به روانپزشکان همکار ارجاع می‌شود، در هر صورت کار مشاوره و روانشناسی در یک تیم متشکل از روانپزشک، مشاوره خانواده و روانشناس بالینی انجام می‌پذیرد.

سجادیان ادامه داد: همچنین نوع تغذیه فرد را قبل و بعد از درمان مورد توجه قرار می‌دهیم و رژیم غذایی و توصیه‌های ورزشی را به بیمار ارائه می‌دهیم، از طرفی این افراد در طرح‌های پژوهشی نیز پایش می‌شوند تا نتایج تحقیقات برای ارائه خدمات بهتر مورد ارزیابی قرار گیرد. 

وی اظهار کرد: یکی دیگر از حیطه‌های فعالیت گروه کیفیت زندگی سرطان، آموزش فاکتورهای مهم کیفیت زندگی به افراد فعال در رشته‌هایی همچون روانشناسی، علوم پایه، مامایی، بازتوانی‌ها و پرستاری که ارتباط مستقیم با بیمار دارند، است.

سجادیان در ادامه با بیان اینکه از دانشجویانی که علاقه‌مند به فعالیت در حیطه‌های مختلف کیفیت زندگی و مباحث روان‌شناختی هستند برای همکاری استقبال می‌کنیم، گفت: برای همکاری با دانشجویانی از رشته‌های روان‌شناسی، روان‌شناسی بالینی، مشاوره خانواده، مشاوره تغذیه، پرستاری، علوم پایه، بازتوانی‌ها و رشته‌های مرتبط با دانشجویان اعلام آمادگی می‌کنیم.

مدیرگروه کیفیت زندگی سرطان پژوهشکده معتمد تاکید کرد: این افراد می‌توانند طرح مشترک در پژوهشکده داشته باشند و یا پایان‌نامه‌های خود را در مرکز ما فعال کنند تا از این طریق هم از فعالیت دانشجویی استفاده کنیم و هم گروه کیفیت زندگی، خدماتی را به دانشجویان ارائه دهد.

وی اظهار کرد: کیفیت زندگی حیطه مغفولی در کشور بوده و اقداماتی که در این خصوص انجام می‌شود، رنگ و بویی از خلاقیت و نوآوری ندارد؛ از این رو پژوهشکده معتمد در تلاش است از طریق همکاری با دانشجویان این حوزه را احیا کند.

انتهای پیام


9376255
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان فضایی گفت: در داخل کپسول زیستی مناسب برای پرتاب انسان باید شرایط زیستی فراهم باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت اول آزمون سراسری در نیمه مرداد اعلام می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت OpenAI فناوری Voice Engine خود را جمعه گذشته رونمایی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان چینی آزمایشی ابداع کرده‌اند که سه نوع سرطان را تنها با یک قطره خون خشک شده و در عرض چند دقیقه تشخیص می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: کنکور در ۱۹۱۳ حوزه امتحانی برگزار می شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری از آن رونمایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به دانش فنی ساخت موتور‌های ۶ سیلندر خورجینی بنزینی از طریق مهندسی معکوس دست یافت و طی مراسمی با حضور معاون علمی...
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مطالعه‌ای جدید نشان داده است «شب‌پره‌های بِلا» (Bella moths) از سم برای جذب جفت خود استفاده می‌کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فرآیند برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز صبح آغاز می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است