استانی 12:24 - 06 اسفند 1396
رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه سال 96 نیز مانند چهار سال قبل از آن به رکود بازار مسکن گذشت، گفت: برخی از مشاورین املاک کرمانشاه از اول امسال فقط یک یا دو قرارداد خرید و فروش داشتند.

رکود بازار مسکن کرمانشاه در سالی که گذشت

محسن ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به نزدیک شدن پایان سال اظهار کرد: امسال نیز بازار مسکن به شدت راکد بود و هیچ رونقی در بازار نداشتیم.

وی ادامه داد: رکود مسکن از سال 92 آغاز شده و امسال پنجمین سال است که این رکود شدید را داریم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه معتقد است رکود بازار مسکن در کرمانشاه به حدی است که برخی از بنگاه‌های مشاور املاک از ابتدای امسال تاکنون یک یا دو قرارداد خرید و فروش داشته‌اند.

ملکی تنها خرید و فروش‌هایی که گاهی در کرمانشاه رخ می‌دهد را مربوط به مناطقی مانند کسری، 22 بهمن، نوبهار و ... دانست که مردم این مناطق از قدرت خرید بیشتری برخوردارند.

به گفته این کارشناس بازار مسکن، بسیاری از آپارتمان‌هایی که طی مقطعی در کرمانشاه ساخته شد، اکنون خالی است و هیچکس توان خرید آنها را ندارد.

وی افزود: با وقوع زلزله اخیر بازار مسکن کرمانشاه هم تحت تاثیر قرار گرفت و رکود بیشتری بر بازار حاکم شد، زیرا قدرت خریدی تعداد زیادی از مردم استان با وقوع این زلزله به شدت کاهش پیدا کرد و درآمدها کم شد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه درباره وضعیت قیمت‌ها نیز خاطرنشان کرد: قیمت‌ها نیز در این پنج سال تغییری نداشته و اکنون قیمت خانه در اکثر مناطق کرمانشاه زیر متری دو میلیون تومان است.

ملکی گفت: فقط در برخی مناطق مانند کسری و 22 بهمن و همچنین مناطقی که خانه‌ها و آپارتمان‌های لوکس داریم قیمت مقداری بالاتر است.

وی درباره وضعیت رهن و اجاره خانه نیز اظهار کرد: اکثر صاحب خانه‌ها امکان پس دادن پول پیش مستاجر خود را ندارند و به همین دلیل مستاجران به ناچار چند سال در یک خانه می‌مانند  و این امر باعث شده در رهن و اجاره هم رونقی نداشته باشیم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه معتقد است، اگر اقدام خاصی انجام نشود در سال 97 هم همین رکود را در بازار مسکن خواهیم داشت.

ملکی یکی از راه‌های بهبود بازار مسکن را قیمت‌گذاری ارزش املاک دانست و تاکید کرد: چند سال است که این راهکار را ارائه می‌دهیم، اما کسی به آن توجه ندارد.

وی ادامه داد: باید قیمت هرنوع ملک در هریک از محلات مشخص باشد تا مردم دیگر در تصمیم گیری تردید نداشته باشند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مسکن هم آنطور که باید صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: بانک‌ها حتی در برابر پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان نیز مقاومت می‌کنند، چه برسد به مردم عادی.

ملکی یادآوری کرد: در هر حال نمی‌توان درباره رونق بازار مسکن به مردم دروغ گفت و تا اقدام خاصی صورت نگیرد وضعیت بازار همین است و اگر هم رونقی رخ دهد در کل کشور است و فقط مختص به یک شهر یا استان خاص نیست.

انتهای پیام


9691144
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است