استانی 19:34 - 24 آذر 1397

آمادگی مرکز تحقیقات مجلس برای تأسیس انجمن فقه و قانون در حوزه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد مبلغی ظهر شنبه در آیین تجلیل ار پژوهشگران مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، در خصوص ویژگی‌های مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بیان کرد: از جمله ویژگی‌های این مرکز، تولید ایده‌ها و ادبیات متناسب با جنس فعالیت‌ها و مطالعات در حوزه‌های مهم از جمله اجتهاد معطوف به قانون است.

وی گفت: برای مطالعه قانون می‌توانیم از فقیه، جامعه شناس، حقوقدان و در مواردی اقتصاددانان حوزوی و دانشگاهی و همچنین اصحاب تجربه و عمل استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: فراهم آوردن زمینه و مقدمات ایجاد جریان نیرومند قانون پژوه دینی در حوزه توسط مرکز تحقیقات اسلامی مجلس امری ضروری است.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حال تجربه بخشیدن به نسل نو خاسته حوزه است، افزود: این مرکز در تلاش است تا فقه را به سمت قانون در روندی علمی، دقیق و پاسخگو پیش ببرد.

حجت الاسلام مبلغی بیان کرد: در تلاشیم تا حوزه علمیه با حضور فقیهانه خود نقش پررنگی را در پشتیبانی قانون از خود به عمل بیاورند.

وی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا با برگزاری کنفرانس‌ علمی با موضوعات ویژه و مهم و با تمرکز بر استفاده حداکثری از تولید محتوای علمی اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعی کردیم یک جریان فکری و فقهی را رقم بزنیم، افزود: در آخرین کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی از برخی از حقوقدانان و جامعه‌شناسان جهان اسلام تقدیر شد.


10000771
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است