فرهنگی‌هنری 12:41 - 09 تیر 1394
حسین آقا‌هرندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
تا به حال 80 درصد از فیلم‌برداری مینی سریال «ساعت صفر» به اتمام رسیده و تا پایان هفته کل کار به پایان می‌رسد.

حسین آقا هرندی تهیه‌کننده مینی سریال «ساعت صفر» به کارگردانی سعید سلطانی ویژه شب‌های قدر در خصوص چگونگی پیشرفت و محتوای این مجموعه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: سریال «ساعت صفر» که در ابتدا با نام فراموشی کار خود را آغاز کرده بود یک سریال پر بازیگر است که تعداد آن‌ها به هجده بازیگر اصلی و فرعی می‌رسد و بسیار خوب است، تا به حال 80 درصد از فیلم‌برداری کار پایان یافته و لوکیشن‌های این کار نیز بسیار متعدد بوده‌اند و همه آن‌ها در تهران و اطراف آن قرار دارند. از غربی‌ترین نقطه تهران یعنی دهکده المپیک تا لواسان. در واقع تمام تهران را در‌نور‌دیدیم.


وی بیان کرد: با توجه به اینکه «ساعت صفر» در 5 قسمت 45 دقیقه‌ای در شب‌های قدر رأس ساعت 21 از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، در مورد محتوا و قصه این مجموعه می‌توانیم یک تحلیل را ارائه بدهم. در پیرامون ما آدم‌های مختلف با مشخصات گوناگون وجود دارند باید این را بگویم که در بین آن‌ها انسان‌هایی که به شکل مطلق بد و یا سیاه و سفید باشند نداریم، بلکه همه آن‌ها شخصیت‌های خاکستری هستند که خطا می‌کنند و به‌صورت مطلق منفی نیستند. همیشه در مجموعه‌ها و کارهای تلویزیونی تقابل مثبت و منفی است که ماجرا می‌سازد اما ما در این سریال آدم بد و خوب نداریم و به همین خاطر کار سخت می‌شود.


و باید به این نکته توجه داشته باشیم که در عین تعریف قصه‌ی این مجموعه، کلیشه‌ای با عنوان خوب و بد وجود ندارد از نگاه مستقیم به شخصیت‌ها نگاه کرده‌ایم. به عقیده من این سریال با پرداختن به بَعد روانی انسان‌ها و محور اخلاق مدبرانه‌ای که دارد به کار لطیفی تبدیل شده است. در این مینی سریال پنج قسمتی شاهد تعامل شخصیت‌های مختلف با هم هستیم.


هرندی عنوان کرد: مضمون کارهایی که مختص این ایام هستند مشخص است. شب‌های قدر شب‌های توجه و بخشش است. بنابراین موضوعی که باید آن را کار کنیم مشخص است. اما آنچه باعث تأثیرگذاری کارهای این چنینی روی مخاطب می‌شود، چگونگی ورود به این قصه است. اما سطحی که برای ورود، انتخاب می‌کنیم نباید مستقیم باشد چرا که نگاه مستقیم به این مضمون موجب دافعه‌ی مخاطب می‌شود. باید سعی کنیم وضعیت را به شکلی ارائه دهیم که بتواند با آن همزاد پنداری کند.


وی افزود: مردم روزه‌دار و عموم جامعه ما مردمان خوبی هستند که ممکن است گاهی اوقات دچار غفلت‌ها و فراموشی‌ها شوند که در این شب‌ها توبه کنند و به شکلی دیگر به زندگی نگاه می‌کنند. توجه به این نکات و گنجاندن درام در کارها تا حد زیادی به ارتباط آن با مخاطب کمک می‌کند و اینجا است که توانسته‌ایم با شخصیت‌های قصه همزاد پنداری کنیم.


وی اظهار داشت: به ماه رمضان با چند دید می‌توانم نگاه کرد. ماه مبارک ماه جشن، شادمانی و ضیافت الهی است. در ابتدا مخاطبین سریال‌هایی که قرار بود برای ماه مبارک کار شوند پیش‌بینی می‌شد و درست هم بود. اما این موضوع باعث شد تا رنگ‌آمیزی کل کارهای روی آنتن این چنین شوند. بعد از مدتی یک نگاه طنز به کارها اضافه شد که سعی داشت بحث سرگرمی و مفرح بودن برای مخاطب را در خود جای دهد و این باعث شد تا از مضامین فاصله گرفتند تا جایی که به شب‌های قدر می‌رسیم، شب‌هایی که موضوعات خاص خود را همراه دارند. در حال حاضر رسانه این بخش‌ها را جدا کرده است.


به عقیده من نه مثل قبل که کارها یک شکل بودند خوب است و نه حالا که کمتر از رنگ و بوی ماه رمضانی در کارها استفاده می‌شود. 


وقتی در فضای معنوی کارهای مناسبی وارد درام می‌شویم حال و هوای ماه رمضان نسبت به کارهای طنز بیشتر است.


حسین آقا‌هرندی گفت: تیمی که با آن‌ها کار کرده‌ایم به طور کامل حرفه‌ای هستند و کاری که در نهایت ارائه می‌شود، نتیجه فعالیت یک تیم حرفه‌ای است. تا به حال 80 درصد از ضبط کار به اتمام رسیده است و تا اواخر هفته فیلم‌برداری به پایان می‌رسد. همزمان کار موسیقی و صداگذاری نیز صورت می‌گیرد. 


وی در پایان بیان کرد: نتیجه هیچ کاری را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. با توجه به تجربه و مونتاژی که تا به حال شکل گرفته است و همچنین با توجه به شبکه و ساعت پخش آن می‌توان گفت که امیدوارم بتوانیم مخاطبان خاص خود را پیدا کنیم و رضایت آن‌ها را از تماشای این سریال جلب نماییم.


گفتنی است؛ بازیگران اصلی مینی سریال «ساعت صفر» عبارت انداز: امین زندگانی، نگین صدق‌گویا، سیاوش خیرابی، محسن افاشار و الهام نامی.




انتهای پیام/





6666130
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است