استانی 15:23 - 05 آذر 1393
مشاور معاون برنامه ریزی رییس جمهوری:
گنبدکاووس - ایرنا - مشاور محیط زیست معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: خارج کردن جاده اصلی از درون پارک ملی گلستان برای حفاظت ذخیره گاههای زیست کره ضروری است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست، سعید نمکی در جریان بازدید از جاده اصلی پارک ملی گلستان و واریانت شمالی استان، افزود: برای حفاظت از این زیستگاه هر چه زودتر باید این جاده جابجا شود تا از بار حوادث، خطرها و آسیب هایی که به پارک می رسد، کاسته شود.



وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید عزمی جدی برای دور شدن پارک ملی گلستان از تهدیدهای تردد خودرویی دارد.



مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در این بازدید مسیر پیشنهادی جایگزین جاده فعلی پارک ملی گلستان، شامل کلاله، گلیداغ، آشخانه(بجنورد) را مورد بررسی قرار داد.



در جریان این بازدید اسماعیل مهاجر مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و جمعی از مدیران استانی، مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری را همراهی کردند.



مدیر کل محیط زیست استان گلستان در خصوص جاده جایگزین پارک ملی گلستان گفت: خروج جاده بین المللی استان گلستان به مشهد مقدس از این پارک کلید خورده و به زودی اجرایی می شود.



اسماعیل مهاجر افزود: در سفر رییس جمهوری به استان گلستان یکی از مواردی که دولت در منطقه پیگیری خواهد کرد بحث انتقال جاده و عبور وسایل نقلیه سنگین از پارک ملی گلستان است.



پارک ملی گلستان 90 هزار هکتار وسعت دارد و بیش از 20 درصد گونه های گیاهی ایران و 40 درصد گونه های جانوری کشور را در خود جای داده و اصلی ترین کانون تنوع زیستی ایران به شمار می رود.



این جاده اصلی ترین مسیر ارتباطی شمال کشور و استان خراسان و یکی از مسیرهای ارتباطی تهران - مشهد است.



این جاده در طولانی ترین و گودترین دره این منطقه کوهستانی احداث شده که از روستای تنگراه در غرب پارک ملی آغاز و تا روستای دشت مماس با حد جنوبی پارک به سمت بجنورد امتداد می یابد.



591/622

انتهای پیام /*


5277902
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است