استانی 15:44 - 08 بهمن 1400

خط اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی تامین منافع کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام حبیب الله شعبانی موثق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان افزود: یکی از فلسفه‌های انبیا این است که جامعه از ظلمت به سوی نور هدایت شود از حکومت طاغوت بسوی حکومت مشروع الهی دست پیدا کند.

وی بیان کرد: قرآن در احادیث مختلف تاکید دارد روزهای خدا را فراموش نکنید، همه روزها و مکان‌ها مربوط به خداست، روزهای خدا طبق روایات روزهای است که قدرت خدا تجلی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ سرمشق تصمیمات درست در جامعه است اگر واقعیت‌های تاریخ درست شناخته نشود دشمن اراده‌ها را ضعیف خواهد کرد وطبق احادیث گفته شده است دائم در یادآوری روزها به مردم گوشزد شود.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: مسئله دهه فجر را دائماً متذکر شوید تا مردم بدانند سیطره ارباب‌ها و قدرت‌ها که به شرق و غرب پیوند خورده بود چگونه شکسته شد.

شعبانی موثق متذکر شد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی این اتفاق بزرگ را به خروج ظلمت از نور خطاب کردند، مسئله انقلاب اسلامی مبارزه با یک نظام غیر مشروع بود و ما موظف به مبارزه با طاغوت هستیم.

وی گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیان کردند که انقلاب اسلامی تحفه الهی است و اگر دست توانای خداوند نبود امکان نداشت یک جمعیت ۳۶ میلیونی بتواند مقابل تمام دنیا بایستد.

شعبانی موثق خاطرنشان کرد: امام خمینی درجایی دیگر بیان کردند انقلاب اسلامی بخاطر امداد غیبی موفق دانسته است اگر خدا به داد این جمعیت نمی‌رسید خدا می‌دانست مسئله فحشاء تا به کجا کشیده می‌شد.

شعبانی موثق ادامه داد: گاهی از موارد به دلیل استقلال کشور ما را به رسمیت نشناختند نتوانستیم مذاکره کنیم، در مذاکرات هدف آنان این بود که تلاش داشتند حرفهای خود را به جمهوری اسلامی دیکته کنند و ما این کار را قبول نداریم.



نماینده ولی فقیه تصریح کرد: حدود ۷ سال است که مردم یمن درگیر جنگ طلبی ائتلاف سعودی است ودر این مدت بالغ بر ۱۷ هزار نفر کشته شده‌اند که ۴ هزار نفر را کودکان تشکیل می هند.

شعبانی موثق تاکید کرد: جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی که ادعا دارید مسلمانید، نمی‌بینید که ۴ هزار کودک از زیر آوار خارج می‌شوند، ۳ هزار زن کشته شده‌اند، اینکه چرا سکوت کرده‌اید جای سوال دارد.



وی در پایان بابیان اینکه وظیفه قرآنی ما این است که مانع این ظلم‌ها شویم و انزجار خود را با صدای بلند اعلام می‌کنیم و ملت ایران این کار را محکوم می‌کنند افزود: پیروزی تیم ملی را تبریک می‌گوئیم و آرزو داریم این پیروزی‌ها استمرار پیدا کند


11430422
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است