استانی 19:32 - 30 آبان 1393
نماینده مردم مشهد در مجلس:
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: طرح توسعه و عمران روستاها در دست بررسی است.

طرح توسعه و عمران روستاها در دست بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی عصر امروز در حاشیه بازدید از روستاهای حاشیه شهر مشهد اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب میان همه مردم تحولی ایجاد شد که در روستاها هم شاهد آن بودیم.

وی ادامه داد: به دلیل آگاه شدن مردم و توجه به مصالح کشور روستاهای ما مورد غفلت قرار گرفت و از لحاظ عمران و سازندگی و مجبور شدیم که شاهد مهاجرت روستائیان به حاشیه شهر‌ها باشیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس خاطرنشان کرد: البته از عوامل دیگر مهاجرت روستائیان به شهر‌ها خشکسالی هم می‌تواند باشد ولی وظیفه ما است که برای روستائیان اشتغال ایجاد کنیم زیرا کار در شهر ویژه یک فرد روستایی نیست.

حسین‌زاده‌بحرینی تصریح کرد: در مفهوم اصلی روستا مرکز تولید است و شهر مرکز مصرف، یعنی روستا مرکزی خودکفا بود که نیاز خود را برطرف می‌کرد و مازاد آن را به شهر می‌فرستاد اما متاسفانه به دلایلی امروزه روستا‌ها هم تبدیل به مرکز مصرف شده است.

وی عنوان کرد: کشوری که روستاهایش تبدیل به جامعه مصرف‌کننده شود، هشدار بسیار جدی برای آن کشور است زیرا برای تامین نیازهای خود وابسته به کشورهای دیگر می‌شود اگر نیاز دامداران و کشاورزان را تامین نکنیم مجبور می‌شویم به کشورهای خارجی برای تامین نیازهایمان وابسته شویم و ما باید کاری کنیم که فرد روستایی احساس امنیت شغلی کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر می‌خواهیم از مهاجرت جلوگیری کنیم باید ابزار تولید را متناسب با شرایط هر روستا ایجاد و افزایش دهیم، متاسفانه روستاهای ما در حال خالی شدن از سکنه است و در برخی از مسائل مشکل از دستگاه‌های کشور است که یا قوانین اصلاح نشده و یا اجرا نشده رو به رو هستند چون بیشتر روستاهای ما دارای ظرفیت بالایی هستند.

حسین‌زاده‌بحرینی در پایان متذکر شد: به عقیده من مشکل از جایی شروع شده که جهاد سازندگی را به کشاورزی ملحق کردیم و سبب شد که روستاهای ما فاقد متولی باشد، در حال حاضر در مجلس در حال بررسی طرح توسعه و عمران روستاها هستیم و احتمال دارد که به برنامه ششم توسعه اضافه شود زیرا کشور احتیاج به سازمانی دارد که وظیفه اصلی آن رسیدگی به روستاها باشد.


5234880
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است