سیاسی 18:24 - 05 مهر 1400
دبیر شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فعالیت نیروهای مسلح حرکت در یک مسیر طولانی و بدون انتهاست که آن هم ارائه خدمت بی منت به مردم است.

آیت‌الله حسینی بوشهری: فعالیت نیروهای مسلح ارائه خدمت بی‌منت به مردم است

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان نیروی زمینی سپاه تهران با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی، دشمن با تمام قوا به کشور ما حمله کرد اما رزمندگان با دست خالی در برابر دشمن ایستادگی کردند و پیروز میدان شدند.

وی قدرت و عظمت امروز کشور را نتیجه از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان دانست و افزود: هفته دفاع مقدس، نشان سربلندی، سرفرازی و عزت ملت ایران است.

حسینی بوشهری تقابل جبهه حق و باطل را از آغاز پیدایش هستی دانست و گفت: زمانی که حضرت آدم خلق شد، جبهه حق را تشکیل داد و در مقابل آن حضرت، شیطان در جبهه باطل قرار داشت و این تقابل بین هابیل و قابیل و با آمدن هر پیامبری وجود داشت.

امام جمعه قم تاکید کرد: تقابل جبهه حق و باطل پایانی ندارد و نزدیک به ۴۳ سال است که جبهه باطل به فرماندهی آمریکا شیطان بزرگ، اتحادی را علیه ما درست کرده که با جبهه حق انقلاب اسلامی بجنگد. 

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس، ما فقط با عراق نمی جنگیدیم بلکه تمام کشورهای مستکبر در مقابل ما بودند و این را از اسرایی که می گرفتیم قابل مشاهده بود که از ملیت های مختلفی بودند.

وی با تاکید بر این‌که مستضعفان و عدالت‌خواهان در یک طرف قرار گرفته‌اند، افزود: حق همیشه ثابت و پیروز است و باطل همیشه نابود شدنی است و این وعده الهی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان افزود: نیروهای مسلح بعد از دوران دفاع مقدس نیز در همه بحران‌های سخت از جمله حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و یا فشارهایی که توسط دشمنان بر ملت ایران تحمیل شده، همچنان با نشاط و بالنده کار خود را در خدمت رسانی به مردم انجام می دهد.

وی اظهار کرد: فعالیتی که امروز نیروهای مسلح انجام می‌دهند در امتداد فعالیت هایی است که از گذشته تاکنون انجام داده اند. یک زمانی با اسلحه از این انقلاب محافظت می کردند و الان با تقسیم کردن بسته های مواساتی، با کمک به کادر پزشکی در واقع فعالیت نیروهای مسلح حرکت در یک مسیر طولانی و بدون انتهاست که آن هم ارائه خدمت بی منت به مردم است.

حسینی بوشهری وظیفه نیروهای مسلح را سنگین تر از گذشته دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ تمام عیاری که از سه دهه پیش علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران آغاز کردند، بیشترین تلاش خود را بر تهدیدات نرم معطوف کردند که جنگی آرام، مستمر و بدون سر و صداست که مقام معظم رهبری از آن به شبیخون فرهنگی، تعبیر کردند.

وی ادامه داد: اگر یک زمانی در مرزها جنگ می کردیم اما الان این جنگ، در خانه هاست و این مسئولیت شما و متولیان فرهنگی را سخت تر می کند.

حسینی بوشهری در پایان گفت: کشورهای بیگانه برای اینکه به راحتی و با هزینه کم بتوانند بر آب و خاک و سرنوشت یک ملتی تسلط پیدا کنند، سعی می کنند از طریق تغییر و تحول در مولفه های فرهنگی آن کشور مبادرت به سلطه کنند.

در ابتدای این جلسه سردار محمدصادق موحدی کیا فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان نیروهای زمینی سپاه گزارشی از عملکرد این تیپ را ارائه داد.

انتهای پیام


11246874
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسناد همکاری بین مقامات عالی‌رتبه ایران و سریلانکا در حضور «آیت الله رئیسی» و «رانیل ویکرمسینگه» به امضا رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در پرونده آمیا را محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس‌جمهور با بیان مطالبه استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت این پیشنهاد‌ را موجه و قابل پیگیری دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس‌جمهور با بیان مطالبه استادان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت این پیشنهاد‌ را موجه و قابل پیگیری دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفارت ایران در پاریس اعلام کرد که ایران از شکایت خود از فرد حمله کننده به بخش کنسولی چشم پوشیده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون‌ اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه طبیعت‌گردی و تشکیل کارگروه ملی در این خصوص را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حاجی‌دلیگانی گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش اختصاص یابد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده، در کاخ ریاست جمهوری سریلانکا به شکل رسمی مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: در آخرین جلسه کمیسیون اصل نود مقرر شد دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ظرف یک ماه نسبت به ارائه برنامه جامع توسعه نان کامل اقدام کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است