فرهنگی‌هنری 17:23 - 08 آذر 1394
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تقویت هسته‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و شکل‌گیری معتمدین معین با حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر باید در رأس برنامه‌های ادارات کل آموزش بنیاد قرار گیرد.

ضرورت تقویت هسته‌های فرهنگی ایثارگران و تشکیل معتمدین معین در دانشگاه‌ها

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدحسن مؤذنی در اختتامیه گردهمایی روسای آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران که روز یکشنبه، 8 آذرماه 94 در مجتمع شهید رسول زاده برگزار شد با تأکید بر اهمیت مباحث آموزشی و فرهنگی در بنیاد، گفت: اصلاحیه اساسنامه طرح شاهد در جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و توسط رییس جمهوری اسلامی ایران به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در مورد برنامه ششم توسعه و پیگیری بند «ک» ماده 20 برنامه پنجم توسعه، گفت: شناخت و آشنایی با مشکلات آموزش در استان‌ها و دخالت دادن مباحث فرهنگی در امور آموزشی از جمله دلایل رشد بخش آموزشی در بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

موذنی با اشاره به موظف شدن تمام دستگاه‌های اجرایی کشور به تأسیس اداره کل شاهد و ایثارگر، گفت: تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیشبرد اهداف فرهنگی همکاری دارند. تقویت هسته‌های فرهنگی ایثارگران در دانشگاه‌ها و شکل گیری معتمدین معین با حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر باید در رأس برنامه‌های ادارات کل آموزش بنیاد قرار گیرد.

مؤذنی تأکید کرد: حضور داوطلبان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های روزانه دولتی از مهم‌ترین اهداف معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد و اداره کل آموزش است که بر اساس فعالیت‌های انجام شده در زمینه هدایت تحصیلی و مشاوره داوطلبان شاهد و ایثارگر، قبولی این داوطلبان در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های دولتی و روزانه نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید با تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر بر اساس طرح شاهد، گفت: هدایت تحصیلی و انتخاب رشته متناسب با استعدادهای فردی جامعه شاهد و ایثارگر باید بیش از پیش مد نظر ادارات کل آموزش در استان‌ها قرار بگیرد.

مؤذنی اظهار کرد: سرعت تکنولوژی در گسترش شبکه‌های جهانی، ایجاد فرصت‌های آموزشی و متناسب با نیازهای جامعه شاهد و ایثارگر، اتخاذ روش‌های کارآمد و تقویت بنیه علمی دانش آموزان شاهد و ایثارگر، استعدادیابی و حمایت از استعدادهای برتر در حوزه‌های علمی، تقویت برنامه‌های مشاوره و تأمین بهداشت روانی جامعه شاهد و ایثارگر، بهره‌مندی از ذخایر معنوی آثار و وصیت‌نامه‌های شهدا و توانمندسازی و تعمیق ظرفیت‌های فرهنگی جامعه ایثارگر کشور از جمله مباحث فرهنگی به شمار می‌رود که باید مورد توجه روسای ادارات آموزش قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد در پایان با تأکید بر استفاده معاونت فرهنگی و امور اجتماعی و اداره کل آموزش بنیاد از نظرات و انتقادات منصفانه و سازنده استان‌ها، خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی جامعه شاهد و ایثارگر، استفاده از ظرفیت‌های حدود 179 هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور و حدود 91 هزار هیئت مذهبی باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام


7445850
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است