بین‌الملل 13:33 - 11 فروردین 1394
با داغ شدن تنور تبلیغاتی انتخابات سراسری انگلیس، نامزد حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) طی سخنانی از اسراییل خواست اوباما را مانند یک مجرم نازی محاکمه کند.

نامزد حزب استقلال انگلیس: اسراییل می‌بایست اوباما را مانند یک مجرم نازی محاکمه کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آن‌که روز دوشنبه (دیروز) نخست وزیر انگلیس در پی دیدار با ملکه بریتانیا رسما انحلال پارلمان این کشور و تاریخ برگزاری انتخابات در تاریخ هفتم ماه می سال جاری را اعلام کرد،‌ تبلیغات انتخاباتی نامزدهای احزاب سیاسی این کشور با شدت آغاز شد.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با انتشار این خبری نوشت، «جرمی زید» یکی از نامزدهای حزب استقلال انگلیس (یوکیپ)، حزبی که خواستار جدایی این کشور از اتحادیه اروپاست، گفته است اسراییل باید «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا را ربوده و مانند یک مجرم نازی وی را محاکمه کند.

جرمی زید که ابتدا این اظهارات را در صفحه شخصی فیس‌بوک خود منتشر و سپس آن را حذف کرده بود، روز گذشته (دوشنبه) در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی یهودی «کرونیکل» بر اظهاراتش تاکید و  پیشنهاد داد اسراییلی‌ها باید اوباما را زمانی که اوباما خارج از دفترش است وی را ربوده و به  دلیل افشای اسرار دولتی او را زندانی کنند.

وی در ادامه مدعی شد  مشکل این است که زندان‌های اسراییلی در مقایسه با زندان‌های آمریکایی به مراتب انسانی‌تر و تابع حقوق بشری هستند. این نامزد حزب یوکیپ در ادامه اعدعاهایش خود را به کاریکاتوریست‌های فرانوسی که سال گذشته میلادی در پاریس کشته شدند، تشبیه کرد.

زید در ادامه گفت اوباما خواستار توافق هسته‌ای با ایران است، ایرانی که می‌خواهد اسراییل را نابود کند و می‌خواهد آن را با خاک یکسان کند اما مردم جناح چپ خواستار هیچ توافقی نیستند.

وی در ادامه گفته بود «به دلیل این‌که تمرکز مردم بر مسایل جزیی‌ است از سیاست خسته شدم» و افزود از نامزدی یوکیپ کناره‌گیری می‌کند اما حزب استقلال انگلیس تا کنون هیچ پاسخ یا اظهاراتی در این باره منتشر نکرده است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت به نظر می‌رسد آن‌چه این نامزد حزب یوکیپ را عصبانی کرده بود، خبری است که بر اساس آن دولت آمریکا اسنادی را منتشر کرده است و این اسناد تایید کننده وجود برنامه هسته‌ای اسراییل بوده که به طور رسمی جزء اسرار دولتی است.

انگلیس در ماه می سال جاری –حدود یک ماه آینده – شاهد برگزاری انتخابات سراسری است که رقابتی میان احزاب سیاسی این کشور خواهد بود. «دیوید کامرون» نخست وزیر کنونی انگلیس رهبر حزب محافظه کار است و رقابت اصلی وی با «اد میلیبند» نامزد حزب کارگر خواهد بود. حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) با افزایش محبوبیت به دلیل خواست مردم انگلیس برای تحدید مهاجرت‌ها به این کشور و هم‌چنین جدایی از اتحادیه اروپا، برای اولین بار در طول تاریخ حزبی خود در تابستان و پاییز گذشته توانست دو کرسی در پارلمان انگلیس کسب کند.

طبق تشریفات دولتی انگلیس، روز گذشته نخست وزیر در سفری کوتاه از دانینگ استریت (مقر دولت انگلیس) به کاخ باکینگهام (مقر ملکه بریتانیا) رفت تا درخواست انحلال پارلمان این کشور را ارائه دهد. بعد از موافقت ملکه انگلیس با این درخواست، کامرون رسما تاریخ انتخابات را برای عموم اعلام کرد که آغاز رقابت انتخاباتی برای نامزدهای احزاب سیاسی این کشور است.

انتهای پیام/

 


6118331
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است