بین‌الملل 17:48 - 29 فروردین 1393
بیروت -ایرنا - رییس فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان موسوم به « فراکسیون وفاداری به مقاومت» با تاکید برضرورت انتخاب رییس جمهوری جدید این کشور، گفت که رییس جمهوری آینده لبنان باید محافظ و مدافع مقاومت باشد.

به گزارش ایرنا، « محمد رعد» که روز جمعه در مراسمی در شهرک حومین لبنان سخن می گفت، افزود : نامزد حزب الله باید به مقاومت و وحدت لبنان معتقد باشد.



نشست های مجلس لبنان از چهارشنبه آینده برای انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان از میان نامزدهای مسیحی مارونی این کشور شروع می شود.



نمایندگان پارلمان لبنان تا 4 خردادماه آینده فرصت دارند تا رییس جمهوری جدید این کشور را انتخاب کنند.



وی خاطرنشان کرد که حضور برخی نامزدها که شایسته جایگاه ریاست جمهوری نیستند ممکن است به تعویق برگزاری انتخابات منجر شود در حالیکه لبنان تحمل مشکلات بیشتر و درگیری بین گروه های سیاسی را ندارد.



تاکنون « سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی بطور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده لبنان اعلام کرده است و از برخی شخصیت های سیاسی و حزبی در گروه های 8 و 14 مارس هم به عنوان نامزدهای احتمالی یاد می شود.



نماینده حزب الله در گفت وگوهای ملی لبنان همچنین تاکید کرد که قبل ازتوافق در خصوص شخص رییس جمهوری جدید باید در باره چگونگی گزینش او مسائل حل و فصل و در این زمینه توافق شود.



محمد رعد خاطرنشان کرد که اگر رییس جمهوری آینده لبنان به مقاومت باور نداشته باشد معنای آن گزینه مخالف است که حاکمیت و وحدت ملی لبنان را تهدید و کشور را در آستانه پرتگاهی جدید قرار می دهد.



وی تاکید کرد : به کسانی که در خصوص انتخاب رییس جمهوری جدید لبنان دخالت دارند، نصیحت می کنیم که از ماجراجویی پرهیز کنند و بدانند مطلوب این است که باید لبنان را به ساحل آرامش با حفظ حاکمیت آن هدایت کنیم در این مرحله که اطراف ما توفانی برپا شده است.



رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت اظهارداشت : تیمی که با مقاومت مخالفت می کرد ؛ دریافت که نمی تواند هیچ نتیجه ای بگیرد ، بنابر این ما راه را بر روی آن گشودیم تا در محاسبات خود بازنگری و در دولت بعداز سه سال خشم و تشنج آفرینی و تمسک به گزینه های تروریستی شرکت کند.



محمد رعد تصریح کرد: بعداز آن بود که لبنان به سوی آرامش رفت، ارتش مورد پذیرش قرار گرفته شده و امکان یافت با حضور در شمال و بقاع برای برقراری امنیت اقدام کند و اکنون از تحریم دولت و مجلس سخنی نمی گویند.



وی در باره انفجار اجتماعی در لبنان گفت: پارلمان و دولت لبنان باید به مطالبات مردم بویژه فقرا و مستضعفان در بخش های مختلف که دهها سال انباشت شده است، پاسخ بگویند، متاسفانه بانک ها با پول این ملت سرمایه گذاری کرده اما در توسعه و بهبود شرایط مردم شرکت نمی کنند



نماینده حزب الله در گفت وگوهای ملی لبنان افزود: لبنان از بسیاری ایستگاه های سخت عبور کرده استا اما همچنان پیش روی ما فضایی مه آلود قرار دارد که اجازه نمی دهد بخوبی افق و آینده لبنان را ببینیم.



محمد رعد اظهارداشت: مقاومت برای لبنان ، مجد ، عزت و افتخار خلق کرده و در فضای منطقه عربی و اسلامی تنها نوری است که در جهانی از تاریکی می درخشد و متاسفانه تمام گزینه های دولت های در منطقه عربی ما به نفع ملت ها و گرسنه ها وفقرا نیست.



خاورم ** 1324

انتهای پیام /*


3512635
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است