استانی 15:12 - 06 مرداد 1396
حسینی‌پور:
خطیب جمعه موقت اراک گفت: حج کنگره بزرگ عالم اسلام است و نباید تضعیف شود.

حج کنگره بزرگ عالم اسلام است و نباید تضعیف شود

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام «حسینی‌پور» در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با تأکید بر ضرورت رعایت تقوا به‌عنوان عامل دستیابی به درجات والای معنوی، هم‌چنین با اشاره به ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، جایگاه کرامت را بلندترین جایگاه برای انسان دانست و گفت: این جایگاه از آن کسی است که با تقواتر باشد.

وی با بیان این‌که از مسیر تقوا به مقام اکرم که بلندترین جایگاه در دنیا و آخرت است می‌رسیم، افزود: تنها راه رسیدن به مقامات عالیه توجه به همین مهم است.

حسینی‌پور گفت: کسی که ترازوی اعمال نیکوی او سنگین‌تر باشد اهل کرامت است. ما باید در هر مقطعی از عمر جایگاه خود را ارزیابی کرده و برای مرحله بعد آماده شویم، لازمه این اقدام شناخت جایگاه است.

وی افزود: متأسفانه امروز در جامعه برخی انسان‌ها به‌واسطه برخی رفتارها کرامت انسانی خود را کنار می‌گذارند، در حالی که برهنه شدن و به مفاسد و ظواهر تن دادن، فرد و جامعه را به تباهی می‌کشاند.

حسینی‌پور افزود: امروزه در روابط اجتماعی، اقتصادی و به‌ویژه در بخش حجاب ... شاهد اقداماتی در جامعه هستیم که انطباقی با دستورات دینی ندارد.

وی اظهار کرد: خداوند جایگاه کرامت را برای همه انسان‌ها تعریف کرده است، اما برخی انسان‌ها این جایگاه را که جایگاه ذات لایزال حضرت احدیت محسوب می‌شود برای خود از میان می‌برند.

حسینی‌پور با بیان این‌که هر بنده‌ای باید متصف به اوصاف الهی باشد و اگر در این مسیر حرکت نکند از جایگاه خود نزول می‌کند، گفت: مهم‌ترین و مقرب‌ترین ملائکه کارگزاران انسان‌های با کرامت هستند.

وی در ادامه به مناسبت‌های این ماه اشاره کرد و افزود: هفته اول این ماه هفته حج است. حج کنگره جهانی عالم اسلام است، اما متأسفانه برخی نسبت به حج امسال کم لطفی می‌کنند، برخی نیز دیگران را به عدم حضور در حج سفارش می‌کنند در حالی که این‌کار نادرست است.

حسینی‌پور با تأکید  بر این‌که ما در حج می‌توانیم اصول خود را به همه عالم ابلاغ کنیم، اظهار کرد: نباید فضای سردی بر این مهم حاکم شود، به‌ویژه این‌که فواید حج فقط برای حج گزاران نیست و این فواید به همه انسان‌ها می‌رسد.

وی با تأکید بر اهمیت حج اظهار کرد: امروز در سراسر عالم اسلام دشمنان تمام قدرت خود را بکار گرفته‌اند تا اسلام را تضعیف کرده و مسلمانان را از صحنه بیرون کنند، البته این امر در تاریخ دارای سابقه است.

حسینی‌پور در ادامه به مبارزه همیشگی مسلمانان با دشمنانی که به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند اشاره کرد و افزود: مشاهده می‌کنیم که رزمندگانی از عالم اسلام در جای جای کشورهای اسلامی در چنین مبارزاتی پیروزند که از آن‌جمله می‌توان به پیروزی اخیر حزب‌الله اشاره کرد.

وی هم‌چنین با اشاره به پنج مرداد و سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب، بر اهمیت این فریضه تأکید کرد.

براساس این گزارش، اشاره به ضرورت تکریم امامزادگان و اهمیت آن و  تأکید بر ضرورت حرکت با بصیرت و با اطمینان در مسیر اعتلای انقلاب و نظام از دیگر موارد مورد اشاره امام جمعه موقت اراک بود.

انتهای پیام


9301743
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است