گوناگون 15:48 - 31 اردیبهشت 1398
رئیس اتحادیه مشاوران املاک در بازدید از جامع‌ترین وب‌سایت املاک کشور:
با هدایت اپلیکیشن‌ها به سمت قانون‌مداری توانایی کنترل بازار مسکن وجود دارد.

از اپلیکیشن‌های نوآور و قانونمند حمایت می‌کنیم

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ihome.ir مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، صبح امروز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف جامع‌ترین وب‌سایت املاک کشور ضمن ابراز رضایت از فعالیت قشر جوان در این مجموعه اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که در مجموعه آی هوم جوانان فعال، اندیشمند و کاردانی را می‌بینم و با درکی که از حوزه آی تی دارم معتقد هستم که این فضاها می‌تواند باعث رشد اقتصاد کشور شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مجموعه‌های دانش‌بنیان در کشور بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: ایجاد مجموعه‌های مبتنی بر دانش در کشور بسیار مفید است اما باید با مجموعه‌هایی که متأسفانه از واژه‌های دانش‌بنیان در جهتی خلاف بر رسالت خود استفاده می‌کنند مقابله کرد و از مجموعه‌هایی که با بهره‌گیری از دانش تخصصی به فعالیت می‌پردازند حمایت کرد تا با دانش خود باعث تعالی کشور شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: به‌طورکلی ما با اپلیکیشن‌ها و فعالیت‌های نوآورانه حمایت می‌کنیم اما این مجموعه‌ها باید از قوانین و اصولی خاص پیروی کنند در نتیجه از آشفتگی در بازار جلوگیری به عمل آید.

وی در خصوص سایت‌هایی که باعث ایجاد تشویش در بازار مسکن شده‌اند، گفت: متأسفانه برخی از سراچه‌ها با ارائه قیمت‌های غیرواقعی بازار مسکن را دچار تشویش کرده‌اند که خوشبختانه با دستور دادستانی قیمت‌گذاری در این سایت‌ها ممنوع شد و بلافاصله پس از چند روز تأثیر مثبت این اقدام در بازار مشاهده شد.

خسروی در رابطه با آی هوم که پل ارتباطی بین آژانس‌های املاک و متقاضیان ملک است، گفت: علت اصلی حضور امروز ما در این مجموعه این مطلب است که خوشبختانه آی هوم با مشاوران املاک و نظارت اتحادیه همراه است زیرا با رعایت قوانین و اپلیکیشن‌ها توانایی کنترل قیمت در بازار وجود دارد.

وی در رابطه با چگونگی کنترل مشاوران املاک برای جلوگیری از عرضه قیمت‌های غیرواقعی توسط اتحادیه نیز تصریح کرد: در حال حاضر پایه شفافیت در حوزه املاک کد رهگیری است که با مراجعه به این سامانه می‌توان شاهد شفافیت در قیمت‌گذاری‌ها بود.

رئیس اتحادیه املاک بیان کرد: ما در سال‌های گذشته ۴ بار جهش قیمتی را تجربه کرده‌ایم. در سال‌های ۶۸، ۸۶، ۹۱ و ۹۷ که در سال ۹۱ با افزایش قیمت دلار به میزان ۳ برابر، قیمت ملک نیز ۳ برابر افزایش یافت اما در سال بعد افزایش قیمتی رخ نداد زیرا قدرت خریدی برای مردم وجود نداشت.

وی گفت: در سال جاری نیز طبق آمار ۳۱ درصد تعداد معاملات در تهران کاهش یافته است و اگر قیمت از این میزان نیز بالاتر رود رکود بیشتری در بازار مسکن مشاهده خواهد شد؛ بنابراین با توجه به اینکه رسالت ما کاهش قیمت مسکن است باید دیدگاه‌ها را در این زمینه که اتحادیه عامل افزایش قیمت است را اصلاح کرد.

وی افق پیش روی بازار مسکن را زیر شاخص تورم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی، سازندگی‌ها شروع و بافت‌های فرسوده نیز بازسازی خواهند شد و رونق بازار را شاهد خواهیم بود، ۱۷۴ شغل اساسی مربوط به ساخت‌وساز است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال رونق تولید نام‌گذاری کرده‌اند ما باید ساخت‌وساز را که باعث اشتغال‌زایی بالایی است را توسعه و رونق بخشیم.

انتهای رپرتاژ خبری


10133064
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است