وبگردی 22:16 - 12 خرداد 1394
فرماندار شهرستان دلفان در استان لرستان، از کشف فسیل هایی در منطقه گاوکش با قدمت هفت میلیون سال در این شهرستان خبر داد .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایرنا ؛ علی باقری گفت: کاوش در منطقه گاوکش شهرستان دلفان به مدت یک ماه توسط یک گروه باستان شناسی به سرپرستی زهرا اورک و آنا اسماعیلی انجام شد.


وی ، هدف از این حفاری را بررسی ، استخراج و تصویربرداری نمونه های کشف شده در روستای گاوکش و انتقال آنها به آزمایشگاه فسیل شناسی مهردار عنوان کرد .


فرماندار شهرستان دلفان اظهار داشت: فسیل های کشف شده در استان لرستان در حقیقت دومین سایت مهره دار کشور است که بعد از 150 سال یکبار دیگر با این قدمت در منطقه گاوکش دلفان در استان لرستان کشف و گزارش شده است .


وی ادامه داد : فسیل های کشف شده از این سایت مربوط به اندامهای مختلف از جمله فک ،دندان ، اندامهای حرکتی و انگشتهای خانواده های هیپاریون (اجداد اسبها) ، بوویده (گاوسانان) شامل گوزنها ،زرافه و غزالهای کوچک و همچنین گوشتخوران است .


وی بیان داشت: با توجه به وضعیت خاص فسیل شدگی موجودات این منطقه ضروری است کاوش جامعی برای استخراج و مطالعه فسیل ها صورت گیرد که این موضوع مستلزم تآمین مواد و امکانات لازم و بکارگیری نیروهای متخصص است.


این اثر در جریان عملیات راهسازی طرح چهارخطه نورآباد به خرم آباد در محوطه دره دیمه واقع در سه کیلومتری روستای گاوکش و در 15 کیلومتری شهر نورآباد مرکز شهرستان دلفان کشف شد.


این اثر به شماره 31136 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.


شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت و 444 روستا در شمال غربی استان لرستان واقع شده است .
انتهای پیام/



6495097
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وسط ویرانی و جنایات به جا مانده از ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی در بیمارستان شفا جمله‌ای روی یکی از دیوار‌های بیمارستان، نور شد: «ای فاطمه! برای رسیدن به سعادت آخرت، در مقابل تلخی‌های دنیا صبوری کن».
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کودکان به رفتار و کردار بزرگترها و حوادث تلخ و شیرین زندگی خیلی حساس هستند و با هر اخم و خنده‌ای دچار نوسانات روحی و روانی می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دوستی بر اساس اعتماد بنا شده است، اما گاهی اوقات ممکن است این احساس آزاردهنده به شما دست دهد که وقتی شما در کنارش نیستید، پشت سر شما حرف بزند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس امنیت سایبری، دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف گوشی از منابع غیرمجاز را یکی از دلایل اصلی آلودگی گوشی‌های کاربران ایرانی به انواع بدافزار دانست.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی فراجا جزئیاتی تکان‌دهنده از شبکه‌های فساد و فحشای منهدم شده از سوی پلیس در ماه‌های اخیر را تشریح کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مو از انتهای فولیکول شروع به رشد می‌کند، در نتیجه اگر می‌خواهید مو‌هایی سالم و زیبا داشته باشید باید مراقب فولیکول‌های مو باشید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی ازموضوعات‌ مهمی که روند به بن‌بست رسیدن راهبردی رژیم اشغالگر صهیونیستی را تقویت کرد، انجام عملیات وعده صادق ازسوی جمهوری اسلامی ایران بود. بن بست صهیونیست‌ها آنچنان برایشان سخت آمده است که اقدام به دستاوردسازی‌های خیالی برای خود کرده‌ان...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» انقلاب شکوهمند اسلامی از زمان پیروزی توانسته است سیلی های آبدار زیادی بر ابهت پوشالی ابر جنایتکاری به نام آمریکا بنوازد؛ روزی در تسخیر لانه جاسوسی، روزی در عملیات پنجه عقاب، روزی در چشم شیر، روزی هم با بارش موشکی بر فراز گنبد پوشالی آمریکای...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» از آن‌جا که تعیین سرنوشت اکثر منتخبان تهران در مجلس آینده به دور دوم گره خورده، این‌بار به احتمال زیاد دور دوم متفاوتی را تجربه خواهیم کرد. در این راستا احزاب و تشکل‌ها تکاپوی محسوسی برای تصاحب کرسی‌های باقیمانده بهارستان دارند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کتمان حقیقت، تنها راهکار صهیونیست‌ها درمقابل موفقیت حمله پهپادی و موشکی ایران است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است