علمی فناوری 11:00 - 17 مرداد 1401

آغاز تولید برق با توربین بادی دارای پره ‌های قابل بازیافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، زمانی که پره‌های توربین‌های عظیم بادی به پایان عمر کاری خود می‌رسند، می‌توانند به عنوان زباله دفن شوند. شرکت زیمنس گیمسا برای اولین بار تیغه‌ای قابل بازیافت ساخته که می‌توان از آن پس از اتمام استفاده در قالب پره برای تولید محصولات جدید استفاده کرد.

اگرچه سایر اجزای توربین بادی، مانند برج‌ها و برخی قطعات دیگر، از قبل قابل بازیافت بوده‌اند، اما مواد کامپوزیتی که برای تولید پره‌های بزرگ در توربین‌های بادی تجاری استفاده می‌شوند، اغلب پرهزینه و غیرقابل بازیافت هستند.

کلید تولید پره قابل بازیافت نوعی رزین اپوکسی جدید است که قابل بازیافت بوده و بازیافت تیغه و بخش تقویت‌کننده آن را امکان‌پذیر می‌سازد. مواد تشکیل دهنده تیغه بازیافت شده را می‌توان مجدداً مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، رزین برای واکنش پذیری بسیار آهسته طراحی شده تا فرآیند پذیری آن در زمان استفاده در تولیدات صنعتی بهبود یابد.

در پایان عمر پره های قابل بازیافت این توربین‌ها، رزین، فایبرگلاس، چوب و سایر مواد مورد استفاده برای تولید پره های قابل بازیافت با استفاده از محلول اسیدی ملایمی جدا می‌شوند و پس از آن می‌توان از آنها در تولید محصولات جدید مانند چمدان یا روکش صفحات تخت استفاده کرد.

پس از آزمون اعتبارسنجی و آزمایش‌های مختلف، اولین تیغه‌های قابل بازیافت که توسط زیمنس گیمسا در تاسیساتی در آلبور دانمارک ساخته شد، سال گذشته در بریتانیا برای ساخت توربین بادی به کار گرفته شدند.

اکنون اولین توربین بادی با پره های قابل بازیافت به ارتفاع ۸۱ متر به صورت آزمایشی در شرایط عملیاتی است و در عین حال در مزرعه بادی فراساحلی کاسکیسی در دریای شمال برق تولید می‌کند. انتظار می‌رود تا پایان امسال ۳۸ توربین از این نوع با ظرفیت ۳۴۲ مگاوات تولید انرژی برق از باد نصب شوند.


11648159
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که ساخت یک خانه تک طبقه به روش سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان که توسط مهندسان دانشگاه مین (Maine) ساخته شده است، می‌تواند این پروژه را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی سلامتی‌محور حلقه‌ی هوشمند خود تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گزارش وبگاه خبری Reuters، مدیر اجرایی تیک‌تاک امید دارد در چالشی قانونی برای ادامه حیات و فعالیت در ایالات متحده، برابر دولت آمریکا پیروز شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تردز از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون افزایش کاربر داشته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است