علمی فناوری 08:06 - 08 شهریور 1393
مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا:
تهران-ایرنا-مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: نیاز به آموزش های استاندارد در زمینه سلامت جنسی و مشکلات و تبعات ناشی از اختلالات جنسی بیش از پیش در جامعه مشهود است.

دکتر علی آذین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: درحال حاضر آمار جمعیتی قابل استنادی در زمینه مشکلات جنسی در کشور وجود ندارد اما میزان مراجعه زوجین به مراکز درمانی برای رفع اینگونه مشکلات و میزان درمان های بالینی ارایه شده، نشان دهنده آن است که بسیاری زوج ها از مهارت های کافی در باره مسائل زناشویی، تعهد و مسوولیت پذیری در این زمینه برخوردار نیستند.



متخصص پزشکی اجتماعی تاکید کرد:اختلالات جنسی می تواند تاثیرات منفی زیادی بر روابط زوجین در خانواده داشته باشد و حتی آنها را تا مرز جدایی و طلاق بکشاند.



آذین افزود: همچنین پژوهش ها نشان داده است که گرایش به مصرف مواد مخدر در برخی موارد مرتبط با مشکلات جنسی بوده است و در مقابل وابستگی به مواد روانگردان نیز سبب بروز برخی اختلالات جنسی می شود.



آذین در پاسخ به این سوال که آیا تبلیغات بخش خصوصی در زمینه برگزاری کلاس های آموزش روابط زناشویی که بیشتر به صورت پیامک منتشر می شود نیز می تواند گواهی بر روند روبه افزایش نیاز جامعه به ارایه آموزش های علمی در این زمینه باشد، اظهار کرد: برگزاری برخی کلاس های آموزشی خصوصی یا عمومی در مورد روابط زناشویی برای داشتن زندگی موفق که در برخی مراکز آغاز شده نیز نشان دهنده نوعی نیاز و تقاضای جامعه در این زمینه است.



وی با تاکید بر لزوم استاندارد بودن آموزش ها افزود: افرادی باید در این عرصه وارد شوند که اطلاعات کافی و استاندارد داشته باشند در غیر این صورت ممکن است مطالبی ارایه شود که از نظر علمی صحت نداشته باشد و مشکلات زوجین را افزایش دهد.



مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا افزود: آموزش این مهارت ها باید از دوران مدرسه آغاز شود و به تدریج برحسب سن و نیازهای غریزی آنها تا دوران دانشگاه ادامه یابد.



آذین با بیان اینکه این آموزش ها می تواند شامل مهارت های تصمیم گیری و مهارت های ارتباط موثر باشد، ادامه داد: زمینه های لازم برای ارایه آموزش های عمومی در این زمینه در کشور فراهم است و می توان با اطلاع رسانی مناسب گام های موثری در این زمینه برداشت.



وی گفت: خانه های سلامت شهرداری ها مدتی است که وارد این عرصه شده است و کلاس های آموزشی برگزار می کند با این حال لازم است با اطلاع رسانی عمومی گسترده بخش هایی مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این حوزه وارد شود تا بتوان آموزش های لازم را به تمام افراد نیازمند جامعه در سراسر کشور ارایه کرد.



آذین با تاکید بر لزوم برنامه ریزی درازمدت برای ارایه آموزش های مناسب در زمینه سلامت جنسی افزود: تربیت مربیان مجرب به عنوان گام نخست در این زمینه ضرورت دارد تا بتوانند آموزش های لازم را به عموم مردم ارایه دهند.



مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا به فعالیت های مراکز پژوهشی در این زمینه اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه ابن سینا به عنوان یکی از مراکز فعال در این زمینه سمینارها و کنفرانس های آموزشی زیادی تاکنون برگزار کرده است.



در همین راستا امروز هشتم شهریور ماه کنفرانسی با عنوان کنفرانس سلامت جنسی زوج ها در این پژوهشگاه درحال برگزاری است.



به گفته آذین، در این کنفرانس، سلامت خانواده و سلامت جنسی زوج ها از جنبه های مختلف همچون مهارت های ارتباطی در روابط زناشویی و پیشگیری از مشکلات جنسی، عوامل مؤثر در بروز مشکلات و اختلالات جنسی زوج ها، نقش مصرف مواد در بروز اختلالات جنسی و نقش مشاوره برای رفع مشکلات زناشویی و جنسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.



وی افزود: همچنین سمیناری با موضوع سلامت جنسی زوجین در روز 13 شهریورماه مصادف با چهارم سپتامبر روز جهانی سلامت جنسی در پژوهشگاه رویان برگزار می شود.



علمی(4)1834**1440

انتهای پیام /*


4595711
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است