بین‌الملل 21:50 - 09 شهریور 1394
العالم - سازمان های حقوقی بحرینی و بین المللی، در پیامی مشترک، آزادی دکتر "عبدالجلیل السنکیس" را که 160 روز است در اعتصاب غذا به سر می برد، خواستار شدند.

سازمان‌های بین‌المللی: السنکیس را آزاد کنید

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر السنکیس که یکی از 13 رهبران مخالف رژیم آل خلیفه می باشد و در زندان این رژیم به سر می برد، چند روز پیش به سبب وخامت وضع جسمی به بیمارستان منتقل شد.

سازمان های حقوقی بحرینی و بین المللی، از رژیم آل خلیفه خواستند تا به تعهدات خود به منشور حقوق بشر سازمان ملل در خصوص خودداری از بازداشت خودسرانه‌ی افراد و همچنین آزادی همه اشخاصی که به این شیوه‌ی در زندان های بحرین به سر می برند، عمل کند.

به نوشته‌ی پایگاه خبری "مرآة البحرین"، 41 سازمان های حقوقی بحرینی و بین المللی با امضای بیانیه ای تاکید کردند که گروه متخصص سازمان ملل در خصوص بررسی بازداشت های خودسرانه به این نتیجه رسیده که بازداشت و شکنجه به مشکلی سازمان یافته در نظام قضایی کیفری آل خلیفه تبدیل شده است.

سازمان های امضا کننده این بیانیه، از جامعه جهانی، آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا خواستند تا رژیم آل خلیفه را برای آزادی السنکیس تحت فشار قرار دهند.

انتشار این بیانیه، همزمان با تجمعِ اعتراض آمیز فعالان "بنیاد حقوق و دموکراسی بحرین" و "اینگلیش بن" و "اندکس آن سنسورشیپ" و "ریدریس" در مقابل دفتر وزارت امورخارجه در لندن صورت گرفت.

معترضان، از دولت انگلیس خواستند تا با تحت فشار گذاشتن رژیم بحرین، آزادی السنکیس و توقف نقض حقوق بشر در بحرین و زندان های این کشور را رقم بزند.

دکتر عبدالجلیل السنکیس در اعتراض به بدرفتاری با زندانیان پس از درگیری های زندان "جو" در روز 21 مارس 2015 اعتصاب غذا را آغاز کرد.

26


6988235
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است