اقتصادی 11:12 - 09 بهمن 1399
خبرگزاری الجزیره نوشت: بورس تهران در حال حاضر حدود ۳۷ درصد از رکورد خود عقب نشسته و همین مساله باعث زیان بخش بزرگی از سهامداران شده است.

بورس ایران در دوره بایدن چه وضعی خواهد داشت؟

به گزارش ایسنا، خبرگزاری قطری الجزیره نوشت: وضعیت اقتصادی جهان از سال ۲۰۱۹ رو به وخامت رفت و شیوع کرونا نیز شرایط را بدتر کرد. از آن زمان شماری از مقامات ایرانی مردم را تشویق کردند تا در بازار بورس سرمایه گذاری کنند. با تشدید فشارهای آمریکا و کاهش ارزش ریال، بسیاری از مردم با هدف حفظ ارزش دارایی های خود وارد بازار بورس شدند. دولت ایران از ماه می ۲۰۲۰ بخشی از سهام شرکت های دولتی را در بازار عرضه کرد که استقبال خوبی از آنها شد و شاخص بورس تهران برای نخستین بار از یک میلیون واحد گذشت و کمی پس از ان نیز کانال دو میلیون واحدی را پشت سر گذاشت. 

بورس تهران در حال حاضر حدود ۳۷ درصد از رکورد خود عقب نشسته و همین مساله باعث زیان بخش بزرگی از سهامداران شده است. ریزش سنگین بورس تا جایی ادامه یافت که رییس این سازمان از سمت خود کناره گیری کرد. 

به عقیده برخی از کارشناسان بازار سرمایه، دولت ایران در تشویق مردم به بازار بورس بدون گوشزد کردن ریسکهای احتمالی اشتباه کرد. با روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکا انگیزه فعالان برای حضور در بورس کمتر شده است؛ چرا که آنها امیدوار به بازگشت آمریکا به توافق هسته ای هستند. کاهش انتظارات تورمی نه تنها در بورس که در بازار ارز نیز اتفاق افتاده؛ تا جایی که قیمت هر دلار از حدود ۳۰ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان کاهش یافته است. 

این خبرگزاری قطری در پایان نوشت: در ماه های قبل قیمت برخی از سهام بر حسب دلار ۵۰ هزار تومانی قیمت گذاری شده بود و تخلیه حباب آنها پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات نقش زیادی در کاهش سنگین شاخص بورس داشته است. پیروزی بایدن این امید را تقویت کرده است که اقتصاد ایران شانس مجددی برای بازگشت به عرصه جهانی و تجارت آزادانه تر با شرکای خارجی خواهد داشت. 

انتهای پیام


10925154
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است که با واردات یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن بازار به تعادل رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان تهران از احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی طی سال گذشته خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به منظور دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری دو کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: سکوهای انتشار آگهی ملک در شیپور و دیوار، اگر تا هفته آینده وب سرویس مشخص شده (احراز هویت مالک و کد پستی ملک) را انجام ندهند، بخش مسکن‌شان مسدود خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز چهارم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۴۴۶ واحد کاهش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار در فروردین ماه ۲۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» روز گذشته سرانجام ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس به گروه بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شد؛ فرآیندی که موافقان و مخالفان بسیاری را داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه وشهرسازی از صدور ۴۴ هزار و ۸۰۰ بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور خبر داد و گفت: تمامی این بسته‌ها به صورت چهره به چهره به متقاضیان واگذار شده است
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باوجود بارش‌های یک هفته اخیر به ویژه در نواحی جنوبی کشور، همچنان شاهد کاهش بارندگی‌ها نسبت به وضعیت نرمال هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان خصوصی‌سازی گفت: متقاضیان خرید سرخابی‌ها قبل از ورود برای معامله نخست صلاحیت‌شان بررسی شد و سپس اجازه حضور در بازار سهام را پیدا کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است